Τον Μάιο του 2019, η Renault είχε παρουσιάσει το Arkana. Ένα μεσαίο κουπέ SUV για την αγορά της Ρωσίας και της Νότιας Κορέας, όπου πωλείται ως Samsung XM3. Ένα χρόνο αργότερα, παρουσίασε και την ευρωπαϊκή βερσιόν του, που βασίζεται σε διαφορετική πλατφόρμα. Τώρα, ήρθε η ώρα να αρχίσει να δέχεται παραγγελίες για το φιλόδοξο κουπέ-SUV.
Εμφανισιακά, το ευρωπαϊκό Arkana δεν έχει διαφορές με τα αδερφάκια του από Ρωσία και Κορέα. Η έντονη κλίση της οροφής στο πίσω μέρος ενισχύει το σπορτίφ χαρακτήρα του μοντέλου, φέρνοντάς το σε ευθεία αντιπαράθεση με τα πολυτελή μοντέλα BMW X4 και Mercedes GLC Coupe. Ένα από τα χαρακτηριστικά που δεν περνούν απαρατήρητα, είναι η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, η οποία σε συνδυασμό με τις ζάντες 19 ιντσών χαρίζουν, σύμφωνα με τη Renault, εξαιρετικές ικανότητες σε κάθε είδους τερέν. Σε αυτό συνηγορούν και τα πλαστικά προστατευτικά, περιμετρικά του αμαξώματος, που τονίζει την πιο περιπετειώδη πτυχή του γαλλικού κουπέ SUV.
Εξαιρετικά προσεγμένη είναι και η καμπίνα του Arkana, όπου διακρίνεται το σύστημα Easy Link της Renault, ώστε σε συνδυασμό με το ηχοσύστημα της Bose, οι επιβαίνοντες να απολαμβάνουν κάθε είδους διαδρομή. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων ποικίλει σε διαστάσεις, αναλόγως έκδοσης (4,2, 7 ή 10 ίντσες), όπως και η οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό (7 ή 9,3 ίντσες). Επίσης ανάλογα την έκδοση, διατίθενται διάφορα συστήματα ασφαλείας και συνδεσιμότητας.
Κάτω από το αμάξωμα, που θέλει να κλέψει καρδιές και πελάτες από τα Audi Q3 Sportback/BMW X4 /Mercedes GLC Coupe, συναντάμε τις θεμελιώδεις διαφορές. Το ρωσικό Arkana πατάει στην πλατφόρμα B0+, που γνωρίζουμε από το Dacia Duster. Το ευρωπαϊκό, αντίθετα, βασίζεται στην υπερσύγχρονη CMF-B, των νέων Clio και Captur (μεταξύ άλλων). Αντίστοιχα μεγάλη διαφοροποίηση συναντάμε στα κινητήρια σύνολα. Στη Ρωσία, το γαλλικό crossover διατίθεται με έναν ατμοσφαιρικό 1.600άρη 116 ίππων και τον 1.33 TC3 στα 150 άλογα. Στην Ευρώπη τρία κινητήρια σύνολα απαρτίζουν την γκάμα, όλα υβριδικά. Τα TCe 140 και 160 χρησιμοποιούν τον 1.33 τετρακύλινδρο τούρμπο (140 και 160 ίπποι αντίστοιχα), σε συνδυασμό με ήπιο υβριδικό σύστημα 12 Volt. Το plug-in υβριδικό E-Tech Hybrid συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό 1.600άρη με 2 ηλεκτροκινητήρες (έναν κανονικό και έναν μικρότερο, σε ρόλο μίζας-γεννήτριας), αποδίδοντας συνολικά 140 ίππους.
Τιμές δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα, αλλά αξίζει να ρίξουμε μια ματιά στο ρωσικό τιμοκατάλογο. To βασικό Life 1.6 4×2 κοστίζει μόλις 1.225.000 ρούβλιά (13.800 ευρώ), αλλά δεν είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα. Η πρώτη έκδοση με τον 1.330άρη τούρμπο, αντίθετα, μας κατατοπίζει περισσότερο. Το Drive TCE 150 4×2 CVT X-Tronic ξεκινά από τα 1,47 εκατ. ρούβλια (16.591 ευρώ), ενώ η κορυφαία έκδοση Pulse από τα 1,65 εκατ. (18.604 ευρώ). Οι τιμές δεδομένα θα είναι σαφώς υψηλότερες για το δικό μας, δεδομένου ότι βασίζεται σε μεταγενέστερη πλατφόρμα και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, αντί CVT. Οι Άγγλοι εκτιμούν πως στο Ηνωμένο Βασίλειο, μια τιμή έναρξης στις 26.000 λίρες (30.286 ευρώ) για το 1.3 TCe 140 είναι πολύ πιθανό σενάριο.