Το γύρισμα των χιλιομέτρων στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είναι μια μάστιγα πολλών ετών, αφού το κέρδος είναι τεράστιο, ενώ γίνεται σε δευτερόλεπτα και με μικρό κόστος. Από την 1η Σεπτεμβρίου 2017 η Ε.Ε. υποχρεώνει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να βελτιώσουν την τεχνική ασφάλειας των οδομετρητών έναντι αυτής της απάτης. Ωστόσο, εξακολουθεί να υπάρχει έλλειψη λεπτομερούς ρύθμισης σχετικά με το πώς ακριβώς θα πρέπει να μοιάζει αυτή η προστασία και ποιος ουδέτερος φορέας πρέπει να την ελέγξει. Το αποτέλεσμα είναι να συνεχίζονται οι απάτες. Όσο για τα πιο παλιά αυτοκίνητα, είναι μια πανεύκολη διαδικασία, οπότε ο αγοραστής πρέπει να είναι πάντα επιφυλακτικός, ακόμα και όταν πρόκειται για μεταχειρισμένα που φαίνονται να έχουν νορμάλ χιλιόμετρα, με βάση τα χρόνια κυκλοφορίας.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες από την πλευρά τους στα νέα μοντέλα τους έχουν προσθέσει περισσότερες δικλίδες ασφαλείας. Για παράδειγμα η Alfa Romeo Tonale εφοδιάζεται με το ηλεκτρονικό πιστοποιητικό NFT (Non Fungible Token), το οποίο -εφόσον το επιθυμεί ο αγοραστής- δημιουργεί ένα λεπτομερές και αδιάβλητο ημερολόγιο χρήσης/συντήρησης του αυτοκινήτου που ενισχύει σημαντικά τη μεταπωλητική του αξία. Σε αξιολόγηση των ειδικών της γερμανικής ADAC παρατηρήθηκε ότι για τα νέα Audi A3 και VW Golf 8 προστατεύονται αποτελεσματικά από το γύρισμα των χιλιομέτρων. Η Audi και η Volkswagen ισχυρίζονται ότι στα τσιπ HSM (Hardware Secure Module) που χρησιμοποιούν είναι δύσκολο να σπάσει ο κωδικός τους.
Σύμφωνα με στοιχεία της αστυνομίας στη Γερμανία, ένα στα τρία μεταχειρισμένα αυτοκίνητα έχει παραποιημένα χιλιόμετρα. Η «ρύθμιση» του ταχύμετρου είναι συνήθως παιχνίδι για αυτούς που γνωρίζουν και το κόστος μερικά ευρώ. Όμως με αυτόν τον τρόπο, οι απατεώνες αυξάνουν σημαντικά την αξία ανά αυτοκίνητο, εξαπατώντας αγοραστές μεταχειρισμένων ή εταιρείες leasing. Η εκτιμώμενη συνολική ζημιά στη Γερμανία είναι περίπου έξι δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως. Οπότε συνολικά στην Ευρώπη το ποσό είναι τεράστιο. Παράλληλα ένας αγοραστής βρίσκεται άμεσα εκτεθειμένος, γιατί μπορεί να χρειάζεται αλλαγή ιμάντα και να μην το κάνει γιατί δεν έχει φτάσει τα χιλιόμετρα, όμως ενδέχεται να τα έχει ξεπεράσει κατά πολύ. Έτσι η σοβαρή ζημιά στον κινητήρα μπορεί να γίνει ανά πάσα ώρα και στιγμή.
Η παραβίαση των ταχύμετρων είναι δύσκολο να εντοπιστεί γιατί οι περισσότερες συσκευές OBD δεν μπορούν να το κάνουν ούτε αυτό. Επομένως, όσοι κοιτάνε για μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, ανεξάρτητα αν προέρχεται από ιδιώτη ή έμπορα, θα πρέπει να κάνουν πάντα τους βασικούς ελέγχους. Βασικό αποδεικτικό στοιχείο είναι το ενημερωμένο βιβλίο service και τα χιλιόμετρα που αναγράφονται στον έλεγχο του ΚΤΕΟ. Δικαιολογίες του τύπου «το έχασα» ή «το έκλεψαν» είναι πραγματικά αστείες και μαρτυρούν ότι σίγουρα κάτι δεν πάει καλά.
Όταν αγοράζει κανείς μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, θα πρέπει να εξετάζει και την κατάσταση του αυτοκινήτου. Ένα όχημα που οδηγείται μόνο στην πόλη, μπορεί να έχει μεγαλύτερες φθορές από ένα άλλο με πιο πολλά χιλιόμετρα που τα έχει κάνει σε ταξίδια. Αν για παράδειγμα μεταχειρισμένο αμάξι αναφέρεται στην αγγελία με λίγα χιλιόμετρα, αλλά η φθορά στο τιμόνι, κάθισμα οδηγού και χειριστήρια είναι έντονη, τότε σίγουρα έχει γυρισμένα χιλιόμετρα. Εάν υπάρχουν αμφιβολίες, τότε η πιο σίγουρη λύση είναι να πάει το αυτοκίνητο σε συνεργείο, όπου οι τεχνικοί θα διαπιστώσουν αμέσως τη χρήση, φθορές και τυχόν τρακάρισμα.