Στις αρχές του καλοκαιριού έγινε γνωστό πως η AvtoVAZ αποχωρεί από την ευρωπαϊκή αγορά. Κάτι που σημαίνει πως το ιστορικό Niva θα διατίθεται στο εγγύς μέλλον μόνο μέσω ανεξάρτητων εισαγωγών, σε χώρες όπου η θυγατρική Lada διατηρεί δίκτυο αντιπροσώπων. Η Γερμανία είναι μία από αυτές και έχει λάβει δραστικά μέτρα για την παραμονή των ρωσικών μοντέλων εκεί, που περιλαμβάνουν μέχρι την κατασκευή γραμμής παραγωγής από ιδιωτική πρωτοβουλία!
Δείτε ακόμα: Σε τιμές VW Golf το Lada Vesta SW Cross
Παρόλα αυτά, Lada μέσω επίσημης αντιπροσωπείας δεν μπορεί να αγοράσει κάποιος. Οι εκπομπές ρύπων δεν απαγορεύουν την ανεξάρτητη εισαγωγή, με αποτέλεσμα να διατίθενται ολοκαίνουργια Niva (ή 4×4, όπως ονομάζεται) δίχως πρόβλημα – αλλά με τις τιμές πολύ ψηλά. Πριν την απόσυρση των Ρώσων, το τρίθυρο 4×4 ξεκινούσε στη Γερμανία από 11.990 ευρώ και έφτανε στις 12.590 ευρώ, για την πλούσια έκδοση Taiga. Το 5θυρο πάλι, ξεκινούσε από τις 13.490 ευρώ και έφτανε στις 14.790 ευρώ, για την Urban. Μετά απόσυρσης όμως, και με τον κάθε αντιπρόσωπο να τιμολογεί πλέον κατά βούληση, οι τιμές κοντράρουν άνετα καινούργια SUV.
Το φθηνότερο που μπορεί να βρει κανείς τρίθυρο 4×4 πια, είναι 13.497 ευρώ – σχεδόν 2.000 πάνω σε σχέση με πριν. Η πλούσια έκδοση φτάνει στις 14.994 ευρώ, ενώ για το 5θυρο η κατάσταση ξεφεύγει. Η Urban τιμάται στις 16.541 ευρώ, ενώ το κορυφαίο τρίθυρο 4×4 Bronto με τις αναβαθμίσεις σε ανάρτηση, τροχούς και ανάρτηση ακουμπά τις 20.000 ευρώ (19.754)! Το ακόμα πιο σοκαριστικό έγκειται στη διαφορά με τον πιο σύγχρονο ανταγωνισμό. Στη Γερμανία, το βασικό Dacia Duster, για παράδειγμα, με τον 1.000άρη TCe των 100 ίππων και την κίνηση μπροστά τιμολογείται μόλις στις 11.492 ευρώ, ενώ το 4κίνητο ντίζελ 1.5 Blue dCi 116 PS πωλείται από 17.643 ευρώ με πολύ πιο πλούσιο εξοπλισμό και σύγχρονα χαρακτηριστικά από το Lada 4×4.
Διαβάστε επίσης: Οι τιμές του νέου Lada Niva vs Lada 4×4