Πανάκριβες οι επισκευές στα καινούργια αυτοκίνητα

Τα καινούργια αυτοκίνητα γίνονται ολοένα πιο τεχνολογικά προηγμένα, ασφαλή και καλοεξοπλισμένα. Ταυτόχρονα, όμως, γίνονται και πιο επιρρεπή στις βλάβες. Όσο πιο πολύπλοκο είναι κάτι, τόσο περισσότερα μπορούν να χαλάσουν πάνω του. Ακόμα, όμως, και «σκυλί» να είναι όμως μια κατασκευή, μπορεί να βρεθεί στην άτυχη στιγμή ενός τρακαρίσματος. Και εκεί, η τσέπη του ιδιοκτήτη θα πονέσει.

Μελέτη του AAA αποκαλύπτει η παρουσία των συστημάτων ασφαλείας και των εξαρτημάτων που είναι απαραίτητα για τη λειτουργία τους, μπορούν να εκτινάξουν το κόστος μιας επισκευής μέχρι και πάνω από 40%, συγκριτικά με ένα παλιότερο μοντέλο! Ο αμερικανικός φορέας εξέτασε 3 αυτοκίνητα του 2023 (χωρίς να αναφέρονται μοντέλα), εξοπλισμένα με όλα τα επικουρικά συστήματα που έχουμε πια συνηθίσει: ενεργό cruise control, διατήρηση λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα,  αναγνώριση τυφλού σημείου κλπ. Όλα αυτά βασίζονται σε αισθητήρες, κάμερες και ραντάρ για να κάνουν τη δουλειά τους. Τα περισσότερα βρίσκονται στην «πρώτη γραμμή», δηλαδή στη μάσκα και τους προφυλακτήρες – τα πρώτα που συνήθως την πληρώνουν, δηλαδή, σε τρακάρισμα.

Σύμφωνα με το AAA, το μέσο κόστος επισκευών σε ένα καινούργιο αυτοκίνητο εμφανίζεται ανεβασμένο κατά 37,6%! Η διόρθωση και το καλιμπράρισμα των αισθητήρων του ραντάρ, ας πούμε, προσθέτουν από 500 μέχρι 1.300 δολάρια (456-1.186 ευρώ) στο λογαριασμό. Οι αισθητήρες παρκαρίσματος (τόσο πίσω όσο και οι 360 μοιρών), χωρίς τις κάμερες, ανεβάζουν το κοστολόγιο από 300 έως 1.000 δολάρια (273-912 ευρώ), ενώ τα συστήματα που φιλοξενεί το παρμπρίζ (αισθητήρες φώτων και καθαριστήρων, ή οι κάμερες πίσω τους) από 900 έως 1.200 δολάρια (821-1.100 ευρώ). Επαναλαμβάνουμε: όλα τα παραπάνω, μόνο για τα ηλεκτρονικά συστήματα. Δεν περιλαμβάνονται, δηλαδή, επισκευές σε προφυλακτήρες, φτερά, φανάρια, τραβέρσες κι ούτω καθεξής.

Χαρακτηριστικό του πόσο έχουν ανέβει οι τιμοκατάλογοι στα συνεργεία ελέω τεχνολογίας, είναι η μέση τιμή ενός καινούργιου καθρέπτη. Ο οποίος πλέον δεν φιλοξενεί μόνο μηχανισμό αναδίπλωσης και ρύθμισης, αλλά και αισθητήρες ή κάμερες (περισσότερο το πρώτο). Ένας πλαϊνός καθρέπτης, λοιπόν, φτάνει να επιβαρύνει το συνολικό κόστος από 740 έως 1.600 δολάρια (675-1.460 ευρώ)! Βάσει AAA, το 70,8% αυτού του αντίτιμου αφορά την αντικατάσταση του καθρέπτη. Ένα «αυτί» σε καινούργιο αυτοκίνητο κοινώς, μπορεί να κοστίσει από 477 έως 1.033 ευρώ!

Get it on Google Play Download on the App Store