Τα πράγματα στην αυτοκινητοβιομηχανία δεν ήταν πάντοτε τόσο ξεκάθαρα όσο σήμερα. Οι εταιρείες κάποτε πάσχιζαν για να σωθούν και σε πολλές περιπτώσεις άσπονδοι εχθροί ήταν φίλοι. Όπως για παράδειγμα η Mercedes και η Audi. Δύο εταιρείες οι οποίες πλέον προσπαθούν να επιβληθούν, η κάθε μία με τον τρόπο της στην κατηγορία των premium αυτοκινήτων, ήταν πριν από δεκάδες χρόνια μαζί.
Δείτε ακόμη: Το εσωτερικό περιστροφικού κινητήρα στις 18.000 σ.α.λ. (+video)
Συγκεκριμένα, η Mercedes είχε στην κατοχή της μερίδιο της Audi για πέντε χρόνια, με τη συμφωνία να οριστικοποιείται το 1958, ακριβώς 60 χρόνια πριν. Ήταν τότε που ο κύριος Friedrich Flick, μέτοχος τόσο στην Auto Union (βασικός μέτοχος της Audi) όσο και στη Mercedes έπεισε τις δύο εταιρείες να συνεργαστούν, καθώς η μία θα συμπλήρωνε με τα προϊόντα της την άλλη. Παρόλα αυτά η συνεργασία δεν ήταν αγαστή, αφού υπήρχαν διαφωνίες ως προς τον τρόπο που έπρεπε οι δύο εταιρείες να πορευθούν. Η Auto Union πίστευε πως το μέλλον είναι οι δικύλινδροι κινητήρες, ενώ η Mercedes ήθελε να επενδύσει στους τετρακύλινδρους.
Όταν η Mercedes είδε πως δεν υπήρχε πνεύμα συνεργασίας και διαλόγου με την Auto Union, άρχισε να πουλά τις μετοχές της Audi, οι οποίες κατέληξαν στη Volkswagen. Η τελευταία, αναγνώρισε την δυναμική του τετρακύλινδρου κινητήρα, ο οποίος ήταν δημιούργημα των μηχανικών της Mercedes, εξέλιξε την ιδέα και τελικά δημιούργησε μία σειρά μοντέλων με αυτό το μοτέρ αρχής γενομένης από το Audi 80.
Διαβάστε επίσης: BMW M4 στο χαντάκι… (+video)
Από την άλλη, η πενταετής αυτή συνεργασία της Mercedes με τον… εχθρό, άφησε ένα εργοστάσιο ως προίκα, στο Ντίσελντορφ, το οποίο πήρε από την Auto Union και σήμερα αποτελεί τη μεγαλύτερη γραμμή παραγωγής βαν της Daimler.