Η όσο το δυνατόν χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου είναι κάτι που απασχολεί όλους τους οδηγούς αυτοκινήτων, ενώ η αυτονομία είναι ένα «βάσανο» για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τα μοντέλα με κινητήρες πετρελαίου τα οποία δυστυχώς ολοένα και λιγοστεύουν, συνδυάζουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και τα δύο αυτά χαρακτηριστικά, αφού καίνε λίγο καύσιμο και βγάζουν πολλά χιλιόμετρα, ειδικά σε συνθήκες ταξιδιού.
Ο «hypermiler» Felix Egolf, ένας Ελβετός πιλότος συνταξιούχος, οδήγησε ένα Opel Insignia 1.5D και με ένα γέμισμα 66 λίτρων πετρελαίου κατάφερε και διένυσε 2.095 χιλιόμετρα, πετυχαίνοντας κατανάλωση 3,15 λτ./100 χλμ.! Το 3κύλινδρο αυτό μηχανικό σύνολο αποδίδει 122 ίππους και 285 Nm ροπής, προσφέρει επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώα σε 12,4 δλ., μέγιστη ταχύτητα 197 χλμ./ώρα, μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση 5,0-5,8 λτ./100 χλμ. (ελάχιστη 4,1-4,8) και εκπομπές CO2 132-153 γρ./χλμ.
Ένας τεράστιος κύκλος στη Γερμανία 2.095 χιλιομέτρων
Το ρεζερβουάρ του Insignia γέμισε και σφραγίστηκε και το ταξίδι από το Ρουσελσχάιμ ξεκίνησε. Πρώτος σταθμός το Ντόρτμουντ και μετά το Αμβούργο με τα πρώτα 400 χιλιόμετρα χωρίς στάση. Το μεσαίο Opel κάνει το πρώτο διάλλειμα σε ένα vintage βενζινάδικο κοντά στο λιμάνι του Αμβούργου, ενώ το trip computer του αυτοκινήτου έχει γράψει κατανάλωση 3,6 λτ./100 χλμ. Το ταξίδι συνεχίζει και το Insignia έχει διανύσει πάνω από 700 χιλιόμετρα σε 8:28 ώρες. Ο υπολογιστής οχήματος δείχνει 3,6 λτ./100 χλμ. με μέση ταχύτητα 84,8 χλμ./ώρα. Την τρίτη μέρα ο Felix Egolf πηγαίνει στο Μόναχο και κολλάει στην κίνηση. Το βράδυ το Insignia κάνει μια στάση, έχοντας ήδη διανύσει 1.849 χιλιόμετρα, με το δείκτη καυσίμου να βρίσκεται στο τελευταίο σημείο. Το Ρουσελσχάιμ απέχει πάνω από 240 χιλιόμετρα, οπότε το τελευταίο στάδιο της δοκιμασίας θα είναι ένα μεγάλο στοίχημα.
Επιστροφή στη βάση με κατανάλωση 3,15 λτ./100 χλμ.
Λίγο πριν το μεσημέρι τη επόμενης μέρας, ο Felix Egolf οδηγεί το Insignia στο βενζινάδικο του Ρουσελσχάιμ. Στο ίδιο ακριβώς που γέμισε το Opel πριν από τέσσερις μέρες. 2.095 χιλιόμετρα με 66 λίτρα, τα οποία ισοδυναμούν με μόλις 3,15 λτ./100 χλμ. Χωρίς καμία αλλαγή στο αυτοκίνητο, παρά μόνο με περισσότερο αέρα στα λάστιχα (όσο χρειάζεται όταν είναι φορτωμένο), προσεκτική και προνοητική οδήγηση. Δηλαδή και ένα – ενάμισι λίτρο επιπλέον στα 100 χιλιόμετρα να έκαιγε ένας λιγότερο προσεκτικός στο πάτημα του γκαζιού οδηγός, θα ήταν και πάλι ένα εξαιρετικό νούμερο. «Δεν είναι κακό για μια κανονική λιμουζίνα», καταλήγει ο Felix Egolf. Και προσθέτει: «Τώρα ποιος λέει ότι το ντίζελ είναι νεκρό;»