Για να αποφύγουμε τυχόν… παρεξηγήσεις, το Ford Escort Mk1 που απεικονίζεται στις φωτογραφίες, δεν είναι το πρωτότυπο θρυλικό αυτοκίνητο που έχει διαγράψει με ένδοξα γράμματα τη δική του ιστορία στο πάνθεον της αυτοκίνησης. Είναι η ολοκαίνουργια εκδοχή, που κατασκεύασε η βρετανική εταιρεία MST.
Η Motorsport Tools, αρχικά καταπιάστηκε με τη δημιουργία του Mk2, ενώ μετά το επιτυχημένο αποτέλεσμα εκείνου, αποφάσισε να ασχοληθεί και με την πρώτη γενιά του μοντέλου. Και τα δύο αυτοκίνητα βρίσκονται στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στη Βόρεια Δυτική Ουαλία. Όσοι ασχολούνται με το αντικείμενο και το συγκεκριμένο «σπορ», γνωρίζουν πως η MST, εδώ και χρόνια παράγει όλα, μα όλα, τα ανταλλακτικά και εξαρτήματα των δύο πρώτων γενιών του Escort. Μέχρι τελευταίας βίδας. Επομένως, γιατί όχι και ολόκληρα το αυτοκίνητα;
Μετά την ολοκλήρωση του Mk2, το αφεντικό Carwyn Ellis και η ομάδα που βρίσκεται πίσω από την MST, προχώρησαν στην υλοποίηση του επόμενου σχεδίου: του πιο στρογγυλεμένου Mk1. Και όπως διακρίνουμε, το κατάφεραν με μεγάλη επιτυχία.
Ο χώρος του κινητήρα έχει δεχθεί τις απαραίτητες ενισχύσεις για να μπορέσει να τοποθετηθεί μοτέρ 2,5 λίτρων Duratec, με απόδοση περί τους 200 ίππους, χωρίς «δυσάρεστες» εκπλήξεις. Το δε, αμάξωμα θα διατίθεται σε δύο επιλογές, την standard και τη πιο φουσκωμένη. Στον τομέα του φρεναρίσματος, το σύστημα πέδησης αποτελείται από τετραπίστονες δαγκάνες της AP Racing, με δίσκους 267 χιλιοστών.
Οι 13άρες ζάντες αλουμινίου Minilite φορούν ελαστικά Kumho Ecsta V70A, ενώ προαιρετικά θα διατίθεται και μεγαλύτερες σε 15 ίντσες. Η ανάρτηση στον εμπρός άξονα χρησιμοποιεί σύστημα coilovers της Bilstein, ενώ πίσω συνδυάζεται με φύλλα σούστας, όπως και το γνήσιο Mk1, αν και υπάρχει η δυνατότητα αντικατάστασης με πολλαπλούς συνδέσμους.
Η MST προσφέρει στους ενδιαφερόμενους ακόμα δύο επιλογές, όσο αφορά τα μηχανικά σύνολα. Ένα 2λιτρο μοτέρ της Ford (BDG), το οποίο αποδίδει 230 ίππους ή για τους ακόμα πιο «θαρραλέους» το 2,5άρι Millington Diamond με ισχύ, άνω των 300 ίππων. Υπεραρκετή απόδοση για ένα αυτοκίνητο περιορισμένου βάρους, όπως το συγκεκριμένο Escort.
Αφού περάσει τις γραφειοκρατικές διαδικασίες και πάρει έγκριση τύπου στη Μ. Βρετανία για να κυκλοφορεί νόμιμα στο δρόμο, το MST’s Mk1 θα είναι έτοιμο να βγει στην αγορά. Κάθεστε; Η τιμή για την έκδοση Fast Road & Touring θα είναι 85.000 λίρες (σημερινή ισοτιμία 99.450 ευρώ), ενώ η Fast Road & Track φτάνει τις 95.000 λίρες (111.150 ευρώ)!