H 2η γενιά E-Class είναι μια από τις πιο εμπορικές Mercedes των τελευταίων 40 ετών, με πωλήσεις που ξεπέρασαν το 1,5 εκατομμύριο αντίτυπα στα 7 χρόνια κυκλοφορίας της (1995-2002). Πέραν του ανηλεούς ανταγωνισμού που είχε να αντιμετωπίσει, με τη μορφή των Audi A6 C4/C5 και BMW Σειράς 5 Ε39, η W210 έφερε στις πλάτες της το ασήκωτο φορτίο της διαδοχής ενός εκ των πλέον εμβληματικών «Αστεριών»: της W124.
Στην προσπάθεια των Γερμανών να φανεί αντάξιο το νέο μοντέλο, η στρογγυλοφάναρη E-Class εφοδιάστηκε με μια σειρά από πρωτιές για δημιουργίες της Στουτγκάρδης. Πρώτη και εμφανέστερη, αυτή που μόλις αναφέραμε: τα στρογγυλά φανάρια. Η W210 σύστησε στον κόσμο τη ρετρό αισθητική των δίδυμων κυκλικών (οβάλ περισσότερο) προβολέων, διαμορφώνοντας την αισθητική ταυτότητα των περισσοτέρων Mercedes μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2000. Για τη σειρά των E-Class ειδικότερα, τα τέσσερα φωτιστικά σώματα διέκριναν το εμπρός μέρος των αυτοκινήτων μέχρι το 2013, όταν υπεβλήθη σε facelift η W212.
Στα φανάρια εντοπίζεται και η δεύτερη καινοτομία της E-Class MK2, ούσα η πρώτη Mercedes με λαμπτήρες Xenon. Πίσω από αυτούς και κάτω από το καπό, ωστόσο, εντοπίζεται η μεγαλύτερη συνεισφορά της στα κιτάπια των Mercedes-Benz. Όσο παράδοξο κι αν ακουστεί, η W210 υπήρξε η πρώτη Mercedes της Ιστορίας με κινητήρα V6! Από την πρώτη κατασκευή του Karl Benz, μέχρι αυτή του Gottlieb Daimler και πριν ακόμα εμφανιστεί το όνομα «Mercedes» στην αυτοκίνηση, όλα τα τετράτροχα παραγωγής της φίρμας από τη Στουτγκάρδη, στα εξακύλινδρα κινητήρια σύνολα, έφεραν τους κυλίνδρους σε σειρά. Η BMW είναι πιο γνωστή για τα straight six μοτέρ, όμως η Mercedes είναι ακόμα πιο παλιά στο κουρμπέτι.
Χρειάστηκε να φτάσουμε στο 1995 για να δημιουργηθεί περιεχόμενη γωνία μεταξύ τους, με τον M112. Έναν κινητήρα-πασπαρτού, με χωρητικότητα από 2.4 έως 3.7 λίτρων (ML350, S350 ο τελευταίος) και απόδοση 170 έως 235 ίππους. Τον μάθαμε κυρίως μέσω της πρώτης SLK 320, που παρουσιάστηκε το 2000. Πέντε χρόνια πριν, είχε κάνει ιστορικό ντεμπούτο στις E240/E280 και E320.