Οι προτάσεις του ΣΕΑΑ για τη μείωση της ηλικίας των αυτοκινήτων

Όπως είδαμε σε σχετικό μας άρθρο το οποίο δημοσιεύσαμε εχθές και μπορείτε να βρείτε εδώ, η ηλικία του στόλου των επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών επαγγελματικών στην χώρα μας είναι απογοητευτική. Και αυτό γιατί βρισκόμαστε στην 22η θέση από τις 25 της Ε.Ε. με το μέσο όρο ηλικίας των αυτοκινήτων μας να είναι στα 15,4 χρόνια.

Δείτε ακόμη: Σωστή χρήση και συντήρηση του κλιματισμού στο αυτοκίνητο

Προκειμένου λοιπόν να μειωθεί ο μέσος όρος ηλικίας των συγκεκριμένων αυτοκινήτων και για να ανακουφισθεί όσο είναι δυνατόν το ήδη επιβαρυμένο περιβάλλον στα αστικά κέντρα της χώρας μας, ο ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) προτείνει τα εξής μέτρα:

  • Αντικατάσταση του πράσινου δακτυλίου (μονά-ζυγά) με sticker ελεύθερης εισόδου στο κέντρο των πόλεων, μέσω της έκδοσης ετήσιας κάρτας κόστους ανάλογου της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας του αυτοκινήτου (πχ. από 20 ως το πολύ 70 ευρώ ετησίως).
  • Κυμαινόμενα τέλη κυκλοφορίας, ανάλογα της ηλικίας των ελαφρών οχημάτων, με λογική επιβάρυνση για τα μεσαίας ηλικίας (10-15 ετών), αλλά και αποτρεπτικά για τα υπέργηρα οχήματα (20+ έτη).
  • Αυστηροί τεχνικοί έλεγχοι στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα και παροχή όλων των πληροφοριών του ιστορικού τους, ώστε να προστατεύεται ο καταναλωτής που λόγω της κρίσης έχει καταστεί πιο εύπιστος.
  • Έλεγχοι για τυχόν παράτυπες επισκευές, χωρίς εγγύηση. Έλεγχοι στο δρόμο για αυτοκίνητα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, χαλασμένα εξαρτήματα (ελαστικά, φώτα κλπ).

Διαβάστε επίσης: Πως και γιατί ο κινητήρας χάνει απόδοση

Get it on Google Play Download on the App Store