Η Nissan αποκάλυψε στις 18 Φεβρουαρίου το εντελώς νέο, τρίτης γενιάς Qashqai, το οποίο είναι πλήρως εκσυγχρονισμένο σε όλους τους τομείς, ενώ διατηρεί τα βασικά στοιχεία των πολύ επιτυχημένων εμπορικά προκατόχων του. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το Qashqai αποτελεί για συνεχόμενα έτη το best seller SUV στην Ελλάδα, με πάνω από 38.000 πωλήσεις.
Αυτή τη φορά θα επικεντρωθούμε στις επιδόσεις του και συγκεκριμένα με τον κινητήρα βενζίνης 1.3 DiG-T Mild Hybrid (1.332 κ.εκ.), καθώς με αυτόν θα ξεκινήσει να διατίθεται αρχικά, ενώ με το e-POWER θα ακολουθήσει αρκετά αργότερα. Το υβριδικό σύστημα 12V είναι μια πιο προσιτή υβριδική τεχνολογία που παρέχει υποβοήθηση ροπής, εκτεταμένη απενεργοποίηση του κινητήρα στην στάση, γρήγορη επανεκκίνηση και ομαλή επιβράδυνση όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι (μόνο σε εκδόσεις CVT), με βελτιώσεις τόσο στην οικονομία καυσίμου, όσο και στις τιμές CO2. Αξίζει να σημειωθεί ότι το υβριδικό σύστημα προσθέτει μόλις 22 κιλά στη συνολική μάζα του οχήματος.
Κατά την επιβράδυνση, η ενέργεια ανακτάται μέσω αναγέννησης και αποθηκεύεται στην μπαταρία ιόντων λιθίου. Αυτή η ενέργεια παρέχεται στη συνέχεια κατά τη διάρκεια της απενεργοποίησης του κινητήρα σε στάση, στην επιβράδυνση κάθε στιγμή που ο οδηγός αφήνει το γκάζι (μόνο σε εκδόσεις CVT) και στην υποβοήθηση ροπής (Torque Assist). Κατά την επιτάχυνση (μεταξύ 20 χλμ./ώρα και 110 χλμ./ώρα), η ενέργεια της μπαταρίας ιόντων λιθίου προσφέρει υποβοήθηση στον κινητήρα με επιπλέον ροπή +6 Nm, για έως και 20 δευτερόλεπτα. Αυτό βοηθά στη μείωση του φορτίου ροπής στον κινητήρα και βελτιώνει την οικονομία καυσίμου.
Το υβριδικό σύστημα συνδυάζεται με τον αποδοτικό βενζινοκινητήρα 1.3 DiG-T που κυκλοφόρησε στο Qashqai το 2018. Το μηχανικό αυτό σύνολο έχει βελτιωθεί περαιτέρω για το νέο Qashqai, με 50 προσφάτως σχεδιασμένα εξαρτήματα και με πλήρη συμμόρφωση στου κανονισμούς του Euro6-d. Το υβριδικό κινητήριο σύνολο 1.3 βενζίνης 12V θα προσφέρεται με εκδόσεις ισχύος. Στην πρώτη, αποδίδει 140 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 240 Nm ροπής στις 1.650-4.000 σ.α.λ. Με το μηχανικό κιβώτιο των 6 ταχυτήτων, το βάρους 1.405 κιλών Qashqai επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 196 χλμ./ώρα. Η μεικτή κατανάλωση είναι 6,4 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 145 γρ./χλμ. (WLTP). Στην ισχυρότερη έκδοση των 158 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και των 270 Nm ροπής στις 1.800-3.750 σ.α.λ. η μετάδοση γίνεται μέσω ενός Xtronic CVT κιβωτίου με 7 σειριακές αλλαγές ταχυτήτων. Σε αυτή την έκδοση το βαρύτερο Qashqai (1.466 κιλά) ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 9,2 δευτερόλεπτα και φτάνει τα 199 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας. Η μέση κατανάλωση είναι 6,4 λτ./100 χλμ., με εκπομπές CO2 145 γρ./χλμ.
Να σημειωθεί ακόμα, ότι το 2WD θα είναι διαθέσιμο τόσο στην έκδοση 140 PS όσο και στην 158 PS, ενώ το 4WD θα προσφέρεται μόνο στα μοντέλα 158 PS CVT. Το νέο σύστημα ελέγχου 4WD, όπως και η λειτουργία επιλογής οδήγησης είναι πιο διαισθητικό και έξυπνο, με δυνατότητα προσαρμογής στις εξωτερικές συνθήκες με πέντε λειτουργίες οδήγησης: Standard, ECO, Sport, Snow και Off-Road.