Κάθε τι πάνω σε μια Rolls-Royce αποπνέει μοναδικότητα, πολυτέλεια και προσοχή στη λεπτομέρεια. Τίποτα δεν παίρνει έγκριση αν δεν περάσει πρώτα από εξονυχιστικό έλεγχο κι αν δεν κριθεί σύννομο με τα υψηλότατα στάνταρ της βρετανικής φίρμας, ακόμα κι αν πρόκειται για κάτι φαινομενικά μικρό όπως το σήμα ή οι ζάντες.
Βέβαια με διάσταση 22 ιντσών στη νέα Phantom, μόνο μικρούς δεν μπορείς να πεις τους τροχούς. Μπορείς, όμως, να τους αποκαλέσεις εκθαμβωτικούς! Η Rolls-Royce ακολούθησε την οδό της νοσταλγίας για τα «πατούμενα» της ναυαρχίδας της, αντλώντας έμπνευση από τη δεκαετία του 1920 και τις ατσάλινες ζάντες της πρώτης Phantom, σε μια περίοδο που αρκετά αυτοκίνητα πάταγαν ακόμα σε ξύλινους τροχούς!
Όπως αναφέρει ο Felix Kilbertus, επικεφαλής σχεδίασης της Rolls-Royce: «Οι συγκεκριμένες ζάντες τότε φάνταζαν εξωπραγματικές. Εξέφραζαν πλήρως ταχύτητα, κομψότητα, αεροδυναμική, τεχνολογική πρόοδο και, φυσικά, αεροπλοΐα». Το τελευταίο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της φίρμας από το Σάσεξ, καθώς εδώ και 116 χρόνια κατασκευάζει μερικούς από τους καλύτερους κινητήρες αεροσκαφών!
Όλες αυτές οι αρετές μεταφέρθηκαν στις ζάντες της νέας Phantom Series II Extended Wheelbase (3.772 χλστ. μεταξόνιο αντί 3.552 χλστ., 5.982 χλστ. αντί 5.762 χλστ. το μήκος), που διακρίνονται για την τεράστια κυκλική επιφάνεια και τις μικρές οπές στην περίμετρο, που ελαχιστοποιούν την αεροδυναμική αντίσταση και χαρίζουν ένα ασύγκριτα elegant παρουσιαστικό στις τέσσερις άκρες της βρετανικής λιμουζίνας. Το εσωτερικό είναι επενδυμένο με μια ειδική σκουρόχρωμη βαφή, που βοηθά στο «μακιγιάρισμα» της σκόνης από τα τακάκια και τη διατήρηση της αναλλοίωτης εικόνας των ζαντών. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο, όμως, έχει να κάνει με την αίσθηση (ψευδαίσθηση καλύτερα) που αφήνουν στους οφθαλμούς του φιλοθεάμονος κοινού.
Οι αναλογίες του τροχού, με την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη κάλυψη και τα πολύ μικρά κενά, τον κάνουν να φαίνεται ακίνητος όταν το αυτοκίνητο κινείται – κάτι που επιτυγχάνεται σε συνδυασμό με το σταθερό σήμα, στον ομφαλό του. Σύμφωνα με τον Kilbertus, η οπτασία αυτή «κάνει το αυτοκίνητο να μοιάζει πως πετάει, σε ένα οπτικό αποτέλεσμα που ανταποκρίνεται πλήρως στον χαρακτηρισμό “μαγικό χαλί“», ένεκα της εξαίσιας ποιότητας κύλισης που διέπει τη Phantom! Φυσικά, μια τέτοια καλλιτεχνία δεν γίνεται να είναι προσιτή, ιδίως όταν αφορά Rolls.
Η τετράδα των «ιπτάμενων» ζαντών κοστολογείται πάνω από τις 12.300 ευρώ και χρειάζεται 240 ώρες για να πάρει την τελική της μορφή. Μικρή επιβάρυνση, φυσικά, σε ένα αυτοκίνητο που ξεκινά από τις 510.000 ευρώ, όσο δηλαδή είναι βασική τιμή της Phantom με το μακρύ μεταξόνιο.