Όλοι περιμέναμε με κομμένη την ανάσα το ντεμπούτο της υπερ-Alfa Romeo. Του υπεραυτοκινήτου που θα έθετε ιστορικά ρεκόρ απόδοσης για τη μιλανέζικη φίρμα, φέρνοντάς τη στην πόρτα της Ferrari. Η νέα 33 Stradale εκπλήρωσε πάσα προσδοκία, συγκλονίζοντας τόσο με την αισθητική όσο και τα τεχνικά της χαρακτηριστικά, έστω κι αν ακόμα δεν έχουμε πολλά από αυτά. Γνωρίζουμε σίγουρα, από πριν παρουσιαστεί η αναγεννημένη 33άρα, πως μοιράζεται στοιχεία με τη Maserati MC20. Σε ποια έκταση, όμως;
Ο επικεφαλής προϊόντων της Alfa Romeo, Daniel Guzzafame, μίλησε στο αυστραλιανό CarExpert για τη σχέση μεταξύ 33 Stradale και MC20. Μια σχέση με κοινές συνισταμένες, αλλά και μια αρχή που παραλίγο να έγραφε εντελώς διαφορετικά την ιστορία. H πρώτη σκέψη της Stellantis ήταν να μην μας αφήσουν να περιμένουμε μέχρι τώρα, για το υπεραυτοκίνητο της Alfa. O αρχικός σχεδιασμός ήθελε το λανσάρισμά του από το 2020, όταν έκανε την πρώτη της εμφάνιση η MC20. Το supercar από τη Μόντενα προοριζόταν για Μιλάνο μεριά, πριν οι αλλαγές στα εμπορικά πλάνα των δυο ιταλικών εταιριών βάλουν τελικά την τρίαινα στη μάσκα του αυτοκινήτου! Η Alfa Romeo, ωστόσο, ουδέποτε έκοψε δεσμούς με το project.
Με λίγα χρόνια καθυστέρηση υλοποιήθηκε το όραμα για αντικαταστάτη της 8C Competizione, με μια κατασκευή ασύγκριτα πιο εξελιγμένη από την -αρκετά χωλαίνουσα, σε αρκετούς τομείς- 8C. Αναμενόμενα η MC20, που παραλίγο να είναι Alfa Romeo εξαρχής, αποτέλεσε τη βάση, δανείζοντας πλατφόρμα, αναρτήσεις και πολλά ακόμα μηχανικά μέρη. Αντίθετα με ό,τι πιστεύαμε πάντως, οι δυο Ιταλίδες δεν είναι δίδυμες. Τουναντίον, διαφοροποιούνται σε καίρια σημεία. Πρώτο και κυριότερο, ο κινητήρας.
Ενώ στο ντεμπούτο της 33 Stradale πολλοί ανέφεραν πως το μοτέρ προέρχεται από την MC20, τελικώς στο κέντρο της 33 Stradale δεν τοποθετείται ο Nettuno 3.0 V6 αλλά ο 2.9 V6 twinturbo, που γνωρίζουμε από τις κορυφαίες εκδόσεις των Giulia και Stelvio. Ειδοποιός διαφορά, καθώς ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει τις ρίζες του στον 3.9 V8 twinturbo της Ferrari, τη στιγμή που ο Nettuno εξελίχθηκε από «λευκή κόλλα». Η ισχύς μπορεί να είναι παραμφερής (620 ίπποι η Maserati, περισσότερα από αυτά υπόσχεται η Alfa Romeo), όμως μιλάμε για διαφορετικά μοτέρ.
Το ίδιο ισχύει για τα κιβώτια, άσχετα που αμφότερα είναι 8τάχυτα αυτόματα διπλού συμπλέκτη. Αυτό της 33 Stradale προέρχεται από τη ZF, ενώ της MC20 από την Tremec. Η 33 Stradale έχει επίσης τα δικά της υποπλαίσια για την ανάρτηση, ξεχωρίζοντας ακόμα χάρις στην ύπαρξη ηλεκτρικής εκδοχής (αποκλειστικά θερμική η MC20). Με την επισήμανση, βέβαια, πως η ηλεκτρική 33 Stradale βασίζεται στη αντίστοιχη Maserati GranTurismo Folgore!
Η Maserati αντιστρέφει στα ατού διαθεσιμότητας, όταν η συζήτηση έρθει στους τύπους αμαξώματος. Η MC20 διατίθεται τόσο ως κουπέ, όσο και κάμπριο (Cielo). Όλη η παραγωγής της Stradale (33 κομμάτια), αντίθετα, μένει πιστή αποκλειστικά στη φιξ σκληρή οροφή.