Γνωρίζουμε ότι οι αγορές της Ευρώπης και της Αμερικής έχουν θεμελιωδώς διαφορετικές ανάγκες. Κάτι απόλυτα φυσιολογικό, καθώς μιλάμε για δυο εντελώς αντίθετες «σχολές» αυτοκίνησης, με χαοτική απόκλιση στις απαιτήσεις από ένα τετράτροχο σε κάθε τομέα: από τα δυναμικά χαρακτηριστικά, τους ρύπους και τη χωρητικότητα των κινητήρων, μέχρι το μέγεθος. Κι αυτό, ενώ τα τελευταία χρόνια οι Αμερικανοί έχουν εξευρωπαϊστεί σε αξιοσημείωτο βαθμό.
Πλέον ενδιαφέρονται περισσότερο για την ποιότητα κατασκευής, την οδική συμπεριφορά, την ευελιξία και την κατανάλωση, αλλά και πάλι δεν υπάρχει σύγκριση στις προτιμήσεις, όπως αυτές αποτυπώνονται μέσα από τα πιο καλοπουλημένα μοντέλα της Γηραιάς Ηπείρου και των Η.Π.Α. To Carsized πήρε τα δυο best sellers από τις αντικριστές πλευρές του Ατλαντικού, τις έβαλε δίπλα-δίπλα και μας δίνει μια εικόνα, που στην καλύτερη προκαλεί δέος. Το πιο επιτυχημένο αυτοκίνητο στην Ευρώπη, είναι το Peugeot 208. Στην Αμερική, το Ford F-150. Αν προσπαθήσουμε να βρούμε πόσες κατηγορίες πάνω είναι το δεύτερο, θα χαθεί το μέτρημα. Μια εικόνα δεν ισοδυναμεί απλά με χίλιες λέξεις, αλλά δίνει όλη την ουσία με μια ματιά
Δίπλα στο διπλοκάμπινo Super Crew, που ηγείται των πωλήσεων μεταξύ των F-150, το γαλλικό σουπερμίνι μοιάζει να μπορεί να χωρέσει στην καρότσα του! Το 208 είναι σχεδόν το μισό αυτοκίνητο συγκριτικά με το pick up της Ford, καταφέρνοντας να χωρέσει πρακτικά ολόκληρο στο μεταξόνιό του. Ξεκινάμε από το μήκος: 5,89 μέτρα το F-150, 4,05 μ. το 208 (+1,84 μέτρα). Ύψος; Με 1.430 χλστ. το Peugeot έρχεται ακριβώς στη βάση των παραθύρων του Ford, που υψώνεται στα 1.961 χλστ. και κυριολεκτικά του κρύβει τον ήλιο. Μεταξόνιο; 2.540 χλστ. το 208, 3.683 χλστ. το F-150. Το πλάτος δεν φαίνεται, αλλά οι αριθμοί τα λένε όλα: 1.745 χλστ. ο Γάλλος, 2.029 χλστ. ο Αμερικανός. Ακόμα και με τους καθρέπτες, το 208 είναι πιο στενό από το Ford (1.960 χλστ.).
Για βάρος και κινητήρες ούτε λόγος. Το ευρωπαϊκό best seller ξεκινά με έναν 1.200άρη PureTech και 75 άλογα, έχοντας τη ζυγαριά να δείχνει 1.055 κιλά. Η βασική έκδοση του αμερικανικού διαθέτει έναν 3.0λιτρο V6 250 ίππων κάτω από το καπό, ζυγίζοντας σχεδόν 2,4 τόνους!