Κατά καιρούς έχουμε αναφερθεί σε διάφορες απίστευτες ή τεραστίων διαστάσεων κατασκευές. Αυτό το φορτηγό των 111 τόνων και με V12 29.6 λίτρων κάτω από το καπό όμως, είναι από τις ελάχιστες -αν όχι η μοναδική- περιπτώσεις κρατικής παραγγελίας!
Στη δεκαετία του 50, η Γαλλία δραστηριοποιούνταν έντονα στην έρημο της Αλγερίας. H χώρα της Βορείου Αφρικής αποτελούσε από το 1830 αποικία των Γάλλων, οι οποίοι ήθελαν να επωφεληθούν των κοιτασμάτων πετρελαίου που υπήρχαν στην περιοχή. Τα μέσα, όμως, ήταν λιγοστά. Λόγω της μορφολογίας του εδάφους, τα περισσότερα οχήματα δεν μπορούσαν να μετακινηθούν. Κάτι που δυσχέραινε απίστευτα τη μεταφορά εξοπλισμού για την εξόρυξη πετρελαίου, αλλά και αυτή του ίδιου του «μαύρου χρυσού». Για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, η γαλλική κυβέρνηση ανέθεσε στην εταιρία Berliet την κατασκευή του κατάλληλου οχήματος.
Οι προδιαγραφές; Απλές στη σκέψη, δύσκολες στην εκτέλεση: να μπορεί να κινηθεί απροβλημάτιστα στην άμμο, να κουβαλάει τόνους φορτίου και να μη χαλάει. Το αποτέλεσμα; Το T100. Ένα γιγαντιαίο φορτηγό, με μια απίθανη μέθοδο σύλληψης. Οι σχεδιαστές της Berliet αγόρασαν τα μεγαλύτερα λάστιχα που διέθετε τότε η Michelin και εν συνεχεία, δημιούργησαν το σχήμα του Τ100 με βάση αυτά! Οι μηχανικοί με τη σειρά τους, ανέλαβαν να υλοποιήσουν αυτό που τους πήγε το σχεδιαστήριο.
Ένας πετρελαιοκινητήρας – «μαμούθ» της Cummins ανέλαβε να κινήσει το θηρίο, με χωρητικότητα 29.6 λίτρα σε διάταξη V12 και απόδοση 600 ίππων. Η ισχύς μεταφέρονταν και στους 6 τροχούς, μέσω κιβωτίου Clark που αποτελούνταν από 4 κανονικές ταχύτητες κι άλλες τόσες όπισθεν. Η συνολική χωρητικότητα των ρεζερβουάρ έφτανε τα 946 λίτρα, με τη μέση τιμή της κατανάλωσης να μην πέφτει κάτω από τα 100 λίτρα/100 χλμ.! Ακόμα και με αυτή την ακόρεστη «δίψα» δηλαδή, το τερατώδες Berliet μπορούσε να φτάσει τα 900 χλμ. αυτονομίας. Άλλο ένα εντυπωσιακό χαρακτηριστικό αφορούσε την αντλία του τιμονιού, η οποία έπαιρνε κίνηση από ξεχωριστό κινητήρα (έναν δικύλινδρο boxer 851 κ.εκ. από Panhard Dyna)!
Το T100 εκτεινόταν σε 13,5 μέτρα μήκους, 5 μέτρα ύψους και 4,4 πλάτους. Το βάρος άγγιζε τους 111 τόνους και το ωφέλιμο φορτίο ξεπερνούσε τους 150 τόνους, δημιουργώντας ένα συνολικό απόβαρο που μπορούσε να φτάσει τους 260+ τόνους! Παρόλα αυτά, το κοντέρ έδειχνε μέχρι 34 χλμ./ώρα (άδειο).
Το πρώτο Berliet παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Παρισιού, το 1957. Ακολούθησαν άλλα 3, με το δεύτερο να είναι ισχυρότερο (στα 700 άλογα) και το τρίτο 10τροχο. Το τελευταίο έμεινε σε μορφή πρωτοτύπου και πέρασε τον Ατλαντικό, ως έκθεμα για την προώθηση της εταιρίας στις Η.Π.Α. Τα πρώτα δυο ταξίδεψαν άμεσα στην Αφρική, πέφτοντας με τα μούτρα στη δουλειά. Αλλά όχι για πολύ, καθώς το 1962 ο Σαρλ ντε Γκωλ αναγνώρισε την ανεξαρτησία της Αλγερίας και σηματοδότησε το τέλος της επέκτασης των δραστηριοτήτων στην περιοχή. Σήμερα διασώζονται μόνο τα δυο πρώτα που κατασκευάστηκαν.