O IIHS (Insurance Institute for Highway Safety, το αμερικάνικο EuroNCAP), θέτει νέα δεδομένα σε ότι αφορά τις δοκιμές για τις πλαϊνές συγκρούσεις, οι οποίες θα γίνουν αρκετά πιο απαιτητικές.
Ο παραπάνω οργανισμός που μας συστήθηκε για πρώτη φορά το 2003, έχει συνδράμει στη βελτίωση της παθητικής ασφάλειας των νέων αυτοκινήτων. Τώρα σύμφωνα με ανώτατα στελέχη του οργανισμού, θα φροντίσουν να κάνουν πιο απαιτητικές τις δοκιμές.
Δείτε ακόμα: Αρίστευσε το Jeep Renegade στις δοκιμές του IIHS
Όπως ανέφεραν οι άνθρωποι του IIHS, οι δοκιμές ήταν τόσο επιτυχημένες που οι καταναλωτές δεν είχαν την δυνατότητα να ξεχωρίσουν τις διαφορές ανάμεσα στα οχήματα, αλλά και παράλληλα δεν παρείχαν την απαιτούμενη πληροφόρηση στις κατασκευάστριες εταιρείες για να βελτιωθούν περαιτέρω. Για το λόγο αυτό, οι ερευνητές του οργανισμού αναμένεται να θέσουν νέες προδιαγραφές και να εκπονήσουν νέες σειρές δοκιμών, με μεγαλύτερη ταχύτητα σύγκρουσης, αλλά και με ένα βαρύτερο, πιο ρεαλιστικό κινητό εμπόδιο, που θα θυμίζει ένα μοντέρνο όχημα. Αυτές οι νέες παράμετροι αναμένεται να εισαχθούν στα τεστ του IIHS τον επόμενο χρόνο. Εκτός από το τι πρέπει να αλλάξει, η έρευνα του οργανισμού διευκρίνισε επίσης ποιες πτυχές της τρέχουσας αξιολόγησης λειτουργούν σωστά. Οι μετρήσεις αποκάλυψαν ότι οι δοκιμές που πραγματοποιούνται συσχετίζονται στενά με τον κίνδυνο θνησιμότητας κι έτσι θα διατηρηθούν τα ίδια ανδρείκελα τα οποία συλλέγουν σημαντικές πληροφορίες.
Διαβάστε επίσης: Νέο Toyota Corolla: Κορυφή στο crash test του IIHS
«Αυτή είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να αξιοποιήσουμε ότι γνώσεις έχουμε συγκεντρώσει τα τελευταία 15 χρόνια δοκιμών», ανέφερε ο ερευνητής της IIHS, Becky Mueller και συνέχισε λέγοντας: «Θα βελτιώσουμε ότι χρήζει βελτίωσης, αλλά σαφέστατα θα διατηρήσουμε ότι λειτουργεί καλά». Να θυμίσουμε ότι όταν ο IIHS ανέπτυξε την δοκιμή πλευρικής σύγκρουσης, κάλυψε μια ανάγκη που είχε προκύψει με την αύξηση της δημοτικότητας των SUV μοντέλων. Την εποχή εκείνη, η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας της Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) διεξήγαγε πλευρικές δοκιμές στο πλαίσιο του προγράμματος ενημέρωσης των καταναλωτών, χρησιμοποιώντας ένα κινητό εμπόδιο, με ύψος όμοιο με αυτό ενός αυτοκινήτου. Η δοκιμή αυτή, που εξακολουθεί να αποτελεί μέρος των αξιολογήσεων του NHTSA, δεν αντικατοπτρίζει τον μεγάλο κίνδυνο πρόκλησης τραυματισμού στο κεφάλι λόγω συγκρούσεων με ψηλότερα οχήματα, όπως είναι τα SUV.
Δείτε ακόμα: Μια ντουζίνα νέων crash tests από τον Euro NCAP
Η δοκιμασία όμως που εκπόνησε ο IIHS αποδείχθηκε πιο δύσκολη από αυτή του NHTSA, διότι το κινητό εμπόδιο βρίσκεται σε παρόμοιο ύψος με το εμπρόσθιο τμήμα ενός SUV, ενώ χρησιμοποιήθηκαν ανδρείκελα, που αντικατόπτριζαν μια μικρόσωμη γυναίκα ή ένα παιδί ηλικίας 12 ετών. Κάτι που σήμαινε ότι η σύγκρουση επιτελείτο στο ύψος του κεφαλιού τους σχεδόν! Για να πετύχουν μια καλή βαθμολογία τα υπό δοκιμή μοντέλα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναγκάστηκαν να ενισχύσουν την πλαϊνή δομή των μοντέλων τους και να τα εξοπλίσουν με πλευρικούς αερόσακους. Μάλιστα οι τελευταίοι ήταν ουσιαστικά υποχρεωτικοί να εξοπλίζουν ένα νέο μοντέλο, χάρη σε έναν νέο νόμο που θεσπίστηκε. Στην αρχή, μόνο 1 στα 5 οχήματα που δοκιμάζονταν πετύχαιναν καλές βαθμολογίες. Σήμερα το 99% των οχημάτων κερδίζει μια καλή βαθμολογία και το υπόλοιπο είναι απλά αποδεκτό. Όλα τα παραπάνω μεταφράζονται σε ζωές που σώθηκαν!