Το φορτηγό της Tesla μαζεύει κριτική όπως το καρπούζι σφήκες, πριν καν παρουσιαστεί. Τα προβλήματα αξιοπιστίας και οι αλλεπάλληλες καθυστερήσεις που επιφέρουν στο λανσάρισμά του, έχουν αναγάγει το Semi σε πρώτης τάξεως μαγνήτη αρνητικών σχολίων. Σε αυτά, θα πρέπει να προσθέσουμε και τις απόψεις των επαγγελματιών.
Καλύτερος κριτής για την ηλεκτρική νταλίκα δεν μπορεί να είναι άλλος, παρά ένας άνθρωπος που οδηγεί καθημερινά τράκτορες. Ο Tomasz Oryński είναι μια τέτοια περίπτωση, δουλεύοντας παράλληλα και ως δημοσιογράφος για περιοδικά φορτηγού. Ο καθ’ ύλην αρμόδιος, κοινώς, για να δώσει μια επαγγελματική γνώμη αναφορικά με το Tesla Semi. Τι έχει να μας πει ο Ουκρανός νταλικέρης για το φιλόδοξο project του Elon Musk, που σκοπό έχει να αλλάξει τους κανόνες των μεταφορών; Μέσες-άκρες ότι αν το καταφέρει, θα είναι προς την εντελώς λάθος κατεύθυνση.
Η πρώτη και σημαντικότερη παρατήρηση από τον Oryński έχει να κάνει με τη θέση οδήγησης. Το Semi βάζει τον οδηγό στο κέντρο, υποτίθεται για καλύτερο εποπτικό έλεγχο. Σύμφωνα με τον Ουκρανό όμως, αυτή η τοποθέτηση σε απομακρύνει από τα παράθυρα. Κάτι που με τη σειρά του δυσκολεύει τον έλεγχο των εγγράφων στους τελωνειακούς σταθμούς, μα κυρίως την ανταλλαγή τους στις πύλες των εργοστασίων. Μια απλή διαδικασία, δηλαδή, μετατρέπεται σε καθημερινή ταλαιπωρία. Ο οδηγός θα πρέπει να σηκωθεί κι όχι μόνο αυτό, αλλά να βγει από το όχημα καθώς τα παράθυρα δεν ανοίγουν (άλλη καινοτομία του Semi, λόγω σχήματος και αεροδυναμικής)!
Η καμπίνα γενικά και η θέση οδήγησης ειδικά, δημιουργεί κι άλλα προβλήματα. Λόγω της ιδιαίτερης σχεδίασης, η πόρτα τοποθετείται στο πίσω μέρος της καμπίνας. Δεν ανοίγεις, δηλαδή, μπαίνεις και κάθεσαι στο κάθισμα του οδηγού. Ανοίγεις, περνάς από την υπόλοιπη καμπίνα και μετά παίρνεις θέση πίσω από το τιμόνι. Πέραν της επιπλέον και άσκοπης ταλαιπωρίας, η συγκεκριμένη χωροταξία μπορεί να κάνει «στάβλο» το εσωτερικό. Αν τα παπούτσια είναι λερωμένα, φερ’ ειπείν, σε μια κανονική νταλίκα λερώνεις μόνο το πατάκι στα πεντάλ. Στο Semi, όμως, κάνεις χάλια ολόκληρη την καμπίνα, αφού πρέπει να περάσεις από αυτή για πας στο κάθισμα.
Ο Oryński αμφιβάλλει και για τους ισχυρισμούς περί καλύτερης ορατότητας. Εκ πρώτης όψεως, οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες φαίνεται πως κάνουν δουλειά. Καθήμενος στο τιμόνι ωστόσο, διαπιστώνεις πως οι φαρδιές κολώνες και οι τεράστιες οθόνες (που λειτουργούν και ως κάμερες) κρύβουν τα πάντα διαγώνια, δημιουργώντας δυσανάλογα μεγάλες τυφλές γωνίες. Θεωρητικά οι οθόνες θα βελτιώνουν την κατάσταση, προσφέροντας θέαση στα πλαϊνά, αλλά θα χρειάζονται πολλή εξοικείωση. Και δεν είναι μόνο αυτό το ζήτημα.
Κόντρα σε όλα όσα ξέρουμε για τους τράκτορες και τις νταλίκες, αυτό της Tesla δεν διαθέτει κρεβάτι! Όχι διπλό ή ανέσεις του είδους, ούτε καν υποτυπώδες. Η αμερικανική εταιρία έχει δηλώσει πως στο μέλλον θα προσφέρει έκδοση με επιμηκυσμένη καμπίνα, όμως μέχρι τότε οι οδηγοί του Semi θα πρέπει να παίρνουν σύντομους ύπνους στο κάθισμα και να διανυκτερεύουν σε ξενοδοχεία.