H BMW έχει μακρόχρονη ιστορία 50 ετών στους αγώνες με turbo κινητήρες, την οποία συνεχίζει σταθερά μέχρι σήμερα. Το 1969 η γερμανική μάρκα κέρδισε το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Τουρισμού με οδηγό τον Dieter Quester, αυτοκίνητο τη BMW 2002 TI και μοτέρ το BMW M121. Σε λίγες μέρες και συγκεκριμένα στις αρχές Μαΐου θα κάνει το ντεμπούτο της η BMW M4 DTM με το νέο μηχανικό σύνολο BMW P48 στον πρώτο αγώνα του DTM στο Χόκενχαϊμ.
Δείτε ακόμη: H νέα BMW Σειρά 1 αποκαλύπτεται!
Το παλιό με το νέο μηχανικό σύνολο έχουν ένα χάσμα 50 ετών, ωστόσο παρουσιάζουν κάποιες ομοιότητες, όπως είναι οι 4 κύλινδροι, τα 2.0 λτ. χωρητικότητας και η χρήση turbo. Βέβαια η ισχύς έχει διπλασιαστεί, η κατανάλωση καυσίμου έχει μειωθεί στο μισό και έχουν αυξηθεί τα διαστήματα service. Ο παλιός κινητήρας με πίεση 0,98 bar είχε απόδοση 280 ίππων στις 6.500 σ.α.λ., ενώ το σύγχρονο μοτέρ με πίεση στα 2,5 bar ξεπερνά τα 600 άλογα.
Φυσικά η τεχνολογία του νέου κινητήρα δεν έχει καμία σχέση με εκείνη πριν από μισό αιώνα και είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο, ο στροφαλοφόρος άξονας είναι από χάλυβα, όπως και οι εκκεντροφόροι επικεφαλής, ενώ ο άμεσος ψεκασμός φτάνει τα 350 bar. Ο στροφαλοθάλαμος και η κυλινδροκεφαλή κατασκευάστηκαν με ειδική διαδικασία χύτευσης με άμμο στο χυτήριο BMW Landshut. Κάθε αγωνιστικός κινητήρας έχει διάρκεια ζωής 6.000 χλμ., που σημαίνει ότι για κάθε αυτοκίνητο θα χρησιμοποιηθεί ενάμιση κινητήρας ανά αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της σεζόν.
Η τουρμπίνα του P48 τροφοδοτεί τον κινητήρα με 400 λίτρα αέρα το δευτερόλεπτο (3.500 φορές περισσότερο όσο ένας άνθρωπος αναπνέει). Τα πιστόνια επιταχύνουν από 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από ένα χιλιοστό του δευτερολέπτου (1.200 φορές ταχύτερα από ένα σεληνιακό πύραυλο), ενώ η αντλία νερού μετακινεί περίπου 18.000 λίτρα την ώρα). Το νέο αγωνιστικό μοτέρ της BMW για το DTM έχει χωρητικότητα 1.999 κ.εκ., ζυγίζει 85 κιλά, φτάνει τις 9.500 σ.α.λ.
Δείτε ακόμη: Πώς στέκονται τα «νεφρά» της Ε30 κόντρα σε αυτά της BMW X7;