Το μέλλον του Audi A3 ήταν καιρό τώρα αμφίβολο. Οι φήμες ήθελαν είτε να γίνεται αμιγώς ηλεκτρικό, είτε να αντικαθίσταται πλήρως από ένα νέο EV μοντέλο, με το δεύτερο σενάριο να υιοθετείται τελικά από το Ίνγκολσταντ.
Ο CEO της φίρμας μίλησε για τα πλάνα των «τεσσάρων κύκλων», που είναι 100% ηλεκτρικά: «Έχουμε σχεδιάσει την πορεία μας για μια αμιγώς ηλεκτρική γκάμα. Μέχρι το 2027 θέλουμε να προσφέρουμε ένα EV σε κάθε κατηγορία. Πρόσφατα, μάλιστα, αποφασίστηκε η εξέλιξη ενός νέου ηλεκτρικού μοντέλου, που θα πάρει θέση στη βάση της γκάμας, κάτω από το Q4 e-tron», είπε ο Markus Duesmann. Λεπτομέρειες δεν έδωσε, αλλά κατά πάσα βεβαιότητα μιλούσε για τον αντικαταστάτη του A3, από τη στιγμή που έκανε λόγο για «βάση της γκάμας» και νέο A1 δεν υπάρχει ούτε σαν σκέψη.
Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το βρετανικό Autocar, το νέο βασικό Audi θα προσφέρεται ως πεντάθυρο χάτσμπακ και σεντάν, άρα ξεκάθαρα μιλάμε για διάδοχο του σημερινού A3. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα SSP (Scalable Systems Platform) του VW Group, με τις προδιαγραφές του πατώματος να τοποθετούν τη μέγιστη αυτονομία στην περιοχή των 700 χλμ., ενώ διαθέτει τεχνολογία 800 Volt και επιτρέπει δυνατότητες φόρτισης 270 kW (μέσα σε 10 λεπτά η αυτονομία κερδίζει σχεδόν 130 χλμ.).
Δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις θα είναι παρούσες, σε μια διάταξη παρόμοια με αυτή των σημερινών Q4/Q4 Sportback e-tron, που έχουν έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα για τις πρώτες εκδόσεις και έναν έξτρα μπροστα, στις quattro. Όπερ εστί, το επόμενο A3 πέρα από τετρακίνητο, θα προσφέρεται ως πισωκίνητο! Από τη στιγμή που ολόκληρη η γκάμα θα βασίζεται στο πάτωμα SSP, αυτομάτως σημαίνει πως και το RS 3 θα διατίθεται αποκλειστικά ως EV. Ισχύς, επιδόσεις και λοιπά τεχνικά χαρακτηριστικά είναι πολύ νωρίς για να κυκλοφορήσουν, καθώς το νέο A3 προγραμματίζεται για λανσάρισμα το 2027.