Σήμερα στο Άμστερνταμ η Stellantis αποκάλυψε την STLA Large, την ολοκαίνουρια, εξαιρετικά ευέλικτη πλατφόρμα BEV που αποτελεί τη βάση για μια ευρεία γκάμα επερχόμενων οχημάτων στις κατηγορίες των μεσαίων και μεγάλων. Η πλατφόρμα εξυπηρετεί άριστα ταυτόχρονα πάρα πολλές απαιτήσεις: Μπαταρία μεγάλης χωρητικότητας, υψηλή απόδοση φόρτισης, υψηλές επιδόσεις και οδήγηση εκτός δρόμου, προοριζόμενη προφανώς σε πολλά και διαφορετικά μοντέλα του ομίλου.
Επάνω σε αυτή θα χτιστούν αρχικά οχήματα της Dodge και Jeep και θα ακολουθήσουν άλλες μάρκες όπως η Alfa Romeo, η Chrysler και η Maserati. Συνολικά ο σχεδιασμός προβλέπει να κατασκευαστούν οκτώ νέα μοντέλα στα έτη 2024-2026. Έχει σχεδιαστεί με απαράμιλλη τεχνολογική ευελιξία που επιτρέπει μεγάλη ποικιλία οχημάτων, ενώ παράλληλα εξασφαλίζεται η κορυφαία ποιότητα προς ικανοποίηση των πελατών. Τα μελλοντικά μοντέλα που θα «πατήσουν» πάνω της θα καλύπτουν από Crossover και SUV, έως και χαμηλότερα αμάξια.
«Οι στόχοι μας για τις πλατφόρμες STLA είναι φιλόδοξοι, αλλά αυτό χρειάζονται οι πελάτες από εμάς σήμερα» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Carlos Tavares , CEO της Stellantis. Για να συνεχίσει: «η δημιουργία μιας οικογένειας μοντέλων από ένα καλά σχεδιασμένο σύνολο εξαρτημάτων που είναι αρκετά ευέλικτο ώστε να καλύπτει πολλούς τύπους οχημάτων και υπεραπόδοση οποιουδήποτε από τα τρέχοντα μοντέλα μας, θα απευθύνεται σε κάθε πελάτη των εμβληματικών επωνυμιών μας».
Η συγκεκριμένη πλατφόρμα STLA Large είναι μία από τις τέσσερις παγκόσμιες πλατφόρμες που στηρίζουν τα μελλοντικά προϊόντα του ομίλου και είναι το κλειδί για την επίτευξη των τολμηρών στόχων του στρατηγικού σχεδίου Stellantis Dare Forward 2030. Είναι η δεύτερη πλατφόρμα μετά την STLA Medium που παρουσιάστηκε τον Ιούλιο του 2023. Είναι μάλιστα τόσο ευέλικτη που επιτρέπει στους σχεδιαστές να προσαρμόσουν το μεταξόνιο, το συνολικό μήκος, πλάτος, ύψος και την απόσταση από το έδαφος. Ο εμπρός και ο πίσω πρόβολος, ακόμη και το δάπεδο του οχήματος μπορούν να προσαρμοστούν κατά το δοκούν. Όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου θα είναι κατανεμημένα με τέτοιο τρόπο ώστε να ελαχιστοποιούν την κατανάλωση ενέργειας και να αυξάνουν την αυτονομία.
Βασικές διαστάσεις πλατφόρμας STLA Large
- Συνολικό εύρος μήκους: 4.764-5.126 χλστ.
- Συνολικό εύρος πλάτους: 1.897-2.030 χλστ.
- Εύρος μεταξονίων: 2.870-3.075 χλστ.
- Εύρος αποστάσεων από το έδαφος: 140-288 χλστ.
- Μέγιστη διάμετρος τροχών: 858 χλστ.
Φυσικά μια τέτοια πλατφόρμα δε θα μπορούσε να μην έχει εξελιχθεί με βάση την ηλεκτροκίνηση. Η STLA Large έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί ως πλατφόρμα BEV για ηλεκτρική αρχιτεκτονική 400 ή 800 volt. Οι μονάδες ηλεκτρικής μετάδοσης κίνησης «3 σε 1» μπορούν να συνδυαστούν με κίνηση εμπρός, πίσω και τετρακίνηση. Φυσικά η απόδοση του συστήματος μπορεί να αναβαθμιστεί κατά τη διάρκεια ζωής του οχήματος με over-the-air αναβαθμίσεις. Η χωρητικότητα των μπαταριών θα κυμαίνεται από τις 85 -115 kWh, στοχεύοντας σε αυτονομία 800 χλμ. Η γρήγορη φόρτιση θα προσθέτει 4,5 kWh το λεπτό στο πακέτο μπαταριών 800 volt, ενώ έχει σχεδιαστεί και για επιταχύνσεις των 0-100 σε μόλις 2 δευτερόλεπτα!. Καθώς η αυτοκίνηση βρίσκεται σε μεταβατική φάση ως προς τα κινητήρια σύνολα, η STLA Large θα φιλοξενεί και υβριδικά μοτέρ, ακόμη και εσωτερικής καύσης. Παράλληλα, οι κινητήρες θα μπορούν να τοποθετηθούν εγκάρσια ή κατά το διαμήκη άξονα.