Ο συνεχώς πιο έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών, η ραγδαία ανάπτυξη των κινεζικών εταιρειών και η ηλεκτροκίνηση, θα φέρουν μεγάλες αλλαγές και ανατροπές στο χώρο του αυτοκινήτου. Κατά καιρούς βλέπουμε να εμφανίζονται νέες μάρκες με ηλεκτρικά μοντέλα και να επενδύονται πάρα πολλά χρήματα για την ανάπτυξή τους, ωστόσο στο δια ταύτα, δηλαδή σε επίπεδο πωλήσεων να μην τα καταφέρνουν και να κλείνουν.
Κάπως έτσι δυσοίωνο φαίνεται να είναι το μέλλον για τη Βιετναμέζικη VinFast. Πρόκειται για μια εταιρία που ιδρύθηκε τον Σεπτέμβριο του 2017 από τον ντόπιο δισεκατομμυριούχο, Pham Nhat Vuong, αποτελώντας μέλος του ομίλου Vingroup. Αρχικός στόχος ήταν η δημιουργία πέντε εργοστασίων (!) σε τοπικές, όπου θα παράγονταν σε ετήσια βάση με χρονικό ορίζοντα το 2025 περί τις 500.000 αυτοκίνητα, τα περισσότερα από αυτά ηλεκτρικά. Το συνολικό ύψος της επένδυσης θα έφτανε το τεράστιο ποσό των 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Φυσικά όλα αυτά τα αμάξια δεν είχαν στόχο το Βιετνάμ, αλλά άλλες μεγάλες αγορές, όπως τις Η.Π.Α.
Στην πράξη όμως, οι αρχικές προβλέψεις έπεσαν πάρα πολύ έξω. Ο ιδρυτής της VinFast υπολόγιζε ότι οι πωλήσεις των ηλεκτρικών του οχημάτων θα φτάσουν το 2023 τις 50.000 μονάδες, με τη διάθεσή τους στις Η.Π.Α. και στην Ευρώπη. Παρόλα αυτά οι εκτιμήσεις του απέχουν παρασάγγας, γιατί μόλις 128 VinFast VF 8 ταξινομήθηκαν στις Η.Π.Α. το πρώτο 5μηνο του 2023, από τα 3.000 οχήματα που έχουν εξαχθεί στη Βόρειο Αμερική. Κοινώς τα υπόλοιπα 2.872 «κάθονται» και περιμένουν πελάτες.
Η VinFast έκανε κάποιες διορθωτικές κινήσεις στο SUV VF 8 City Edition, το οποίο αρχικά πωλούνταν για 55.000 δολάρια (48.900 ευρώ) και είχε αυτονομία μόλις 288 χιλιόμετρα. Τώρα κοστίζει από 46.000 δολάρια (40.900 ευρώ) και η εμβέλειά του αγγίζει τα (λίγα και πάλι) 333 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις. Παράλληλα το κύρος της μάρκας έχει πληγωθεί από «λαδώματα» που είχε προτείνει σε δημοσιογράφους, όπως και από τα διάφορα προβλήματα ποιότητας. Πολύ δύσκολα μάλλον θα «αναστηθεί» και θα κερδίσει την εμπιστοσύνη του κοινού, από τη στιγμή μάλιστα που υπάρχουν πολλά πιο αξιόλογα, εγγυημένα και γνωστά ανταγωνιστικά αυτοκίνητα σε τέτοια υψηλά ποσά.