Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων βελτιώνουν συνεχώς τις μπαταρίες των ηλεκτρικών τους. Μεταξύ των κορυφαίων του χώρου συγκαταλέγεται η Porsche, η οποία αναλύει και δοκιμάζει τις συστοιχίες των Taycan, Macan, αλλά και των PHEV της, σε ένα εξειδικευμένο κέντρο στο Weissach. Παρόλα αυτά, μια σύγκρουση με μόλις 32 χλμ./ώρα είναι ικανή να στείλει στα σκουπίδια το πακέτο των 100 kWh της Macan Electric!
Η Porsche Ουγγαρίας δίνει την είδηση, ακολουθώντας οδηγία που έχει δοθεί από τα κεντρικά του Τσουφενχάουζεν. Τι επιτάσσει αυτή; Ότι όλες οι μπαταρίες θα πρέπει να αντικαθίστανται προληπτικά, αν το επίμαχο όχημα έχει πάρει μέρος σε ατύχημα από μια συγκεκριμένη ταχύτητα και πάνω. Για τη Macan Electric, ας πούμε, το όριο τοποθετείται στα 32 χλμ./ώρα. Μέσα στην πόλη να σε χτυπήσει κάποιος, δηλαδή, θα πρέπει να αντικαταστήσεις ολόκληρη τη μπαταρία, ακόμα κι αν ο σχετικός έλεγχος δείξει ότι δεν υπάρχει πρόβλημα! Μάλιστα, δεν παίζει ρόλο το σημείο πρόσκρουσης, να πεις ότι αν είναι χαμηλά όντως υπάρχει μεγαλύτερος κίνδυνος για τη μπαταρία, λόγω τοποθέτησης. Άπαξ και τράκαρες μίνιμουμ με 32 χλμ./ώρα, πας για καινούργια μπαταρία.

Η γερμανική εταιρία εγκαθιστά τη συστοιχία μέσα σε ένα ειδικά κατασκευασμένο αλουμινένιο περίβλημα που λειτουργεί ως προστατευτικό φράγμα, απορροφώντας τις δυνάμεις πρόσκρουσης – μέχρι ενός σημείου. Πρόσφατες δοκιμές στο Weissach έδειξαν ότι από τα 32 χλμ./ώρα και πάνω, οποιοδήποτε «μπαμ» με τη Macan προβληματίζει την ακεραιότητα διαφόρων εξαρτημάτων του ηλεκτρικού συστήματος, όπως τα στοιχεία της μπαταρίας, την αντλία θερμότητας κλπ. Όχι τη βραχυπρόθεσμη, αλλά τη μακροπρόθεσμη. Όπως αναφέρουν οι Γερμανοί: «Oι μακροπρόθεσμες συνέπειες είναι άγνωστες, επομένως είναι καλύτερο να πορευόμαστε με ασφάλεια». Πόσο κοστίζει αυτή η ασφάλεια, που δεν καλύπτεται κιόλας από την εγγύηση; Πάνω από 20.000 ευρώ.

































