Πέρασαν σχεδόν έξι χρόνια από τότε που «έσκασε» ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα των τελευταίων ετών στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, το γνωστό ως «Dieselgate», το οποίο άλλαξε το ρου στην αυτοκίνηση.
Στις 18 Σεπτεμβρίου 2015, η Αμερικάνικη Προστασία Περιβάλλοντος των Η.Π.Α. (EPA) εξέδωσε ανακοίνωση για την παραβίαση του νόμου «καθαρού αέρα» από το Volkswagen Group, αφού διαπιστώθηκε ότι είχε προγραμματίσει σκόπιμα το λογισμικό των κινητήρων πετρελαίου TDI για τη μείωση των οξειδίων του αζώτου (NOx) κατά τη διάρκεια εργαστηριακών δοκιμών. Συγκεκριμένα οι μετρήσεις έδειξαν πάνω από 40 φορές πιο πάνω εκπομπές NOx σε σχέση με τις ρεαλιστικές συνθήκες κίνησης. Στο σκάνδαλο αυτό εμπλέκονταν παγκοσμίως πολλά εκατομμύρια αυτοκίνητα του ομίλου VW, ενώ κόστιζε πολλά δισεκατομμύρια ευρώ στη γερμανική εταιρεία.
Από τότε και μετά τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα όλων των εταιρειών μπήκαν στο στόχαστρο κυβερνήσεων και καταναλωτών, για να φτάσουμε σήμερα να μετράμε πολλές «απώλειες» δημοφιλών ντίζελ αυτοκινήτων. Προκειμένου να καλύψει μέρος της «χασούρας», ο όμιλος VW ανακοίνωσε λίγο καιρό πιο μετά ότι σκοπεύει να γίνει ηγέτης στην «πράσινη» μετακίνηση έως το 2025, αφού θα έριχνε μεγάλο βάρος τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα. Τη συνέχεια τη γνωρίζετε οι περισσότεροι, αφού πλέον τα εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα έχουν πληθύνει πάρα πολύ, εν αντιθέσει με τα πετρελαιοκίνητα που έχουν διαγραφεί από κατηγορίες και γκάμες.
Σήμερα λοιπόν το Volkswagen Group of America, αποκάλυψε την επίσημη αλλαγή της ονομασίας του στις ΗΠΑ, από Volkswagen of America σε Voltswagen of America. Έτσι δηλώνει πλέον, ότι οι μελλοντικές επενδύσεις της εταιρείας στρέφονται στην ηλεκτρική κινητικότητα. Πληροφοριακά, το Volt είναι μονάδα μέτρησης της ηλεκτρικής τάσης και πήρε την ονομασία του από τον Ιταλό φυσικό Alessandro Volta.
Το ID.3 ήταν το πρώτο εξελιγμένο από το μηδέν αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενώ σύντομα θα ακολουθήσει το λανσάρισμα του ID.4 Στόχος της VW είναι να πουλήσει πάνω από ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως μέχρι το 2025 και να κυκλοφορήσει περισσότερα από 70 ηλεκτρικά μοντέλα σε όλες τις μάρκες του ομίλου VW, έως το 2029.
Τελευταία ενημέρωση: Λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση που εξέδωσε η VW Βορείου Αμερικής σχετικά με το «Voltswagen», το δελτίο τύπου διαγράφηκε από το site της εταιρείας, χωρίς καμία ειδοποίηση ή εξήγηση.
«Ήταν ένα κόλπο μάρκετινγκ που είχε ως στόχο να επισιτίσει την προσοχή στα σχέδια ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας», ανέφεραν τρεις πηγές στο Reuters, ενώ ένας εκπρόσωπος της εταιρείας στη Γερμανία δήλωσε στο The Wall Street Journal ότι ήταν αστείο: «Δεν θέλαμε να παραπλανήσουμε κανέναν. Το όλο θέμα είναι απλώς μια ενέργεια μάρκετινγκ για να κάνει τους ανθρώπους να μιλούν για το ID.4.»