Η Mercedes είναι συνυφασμένη με την ασφάλεια και την τεχνολογία, πραγματοποιώντας διαρκώς εξαντλητικές και επαναλαμβανόμενες δοκιμές πάσης φύσης ώστε να εξασφαλίζει τα υψηλότερα στάνταρ απόδοσης. Τα crash tests καταλαμβάνουν μεγάλο μέρος της εξελικτικής διαδικασίας, περιλαμβάνοντας και αυτοκίνητα από τον ανταγωνισμό.
Ο CEO της εταιρίας, Ola Källenius, σε συνέντευξή του υπογράμμισε -μεταξύ άλλων- το πόσο σημαντική είναι η ασφάλεια για τη Mercedes , αλλά και το πώς οι Γερμανοί υπερέχουν σε αυτό τον τομέα έναντι των Κινέζων. Μια διαμάχη που βαίνει διαρκώς εντεινόμενη, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας ολοένα κερδίζουν έδαφος στην αγορά της Ευρώπης: «Καμία μάρκα δεν έχει μεγαλύτερη, βαθύτερη παράδοση στην ασφάλεια από τη Mercedes. Οποιοσδήποτε μπορεί να πάει σε μια ασφαλιστική εταιρεία ή σε έναν φορέα αξιολόγησης και να πάρει μερικά αστέρια. Εμείς λέμε πως ένα αστέρι είναι αρκετό: αυτό της Mercedes. Πραγματοποιούμε ολόκληρη σειρά δοκιμών που δεν κάνει κανένας άλλος. Διαλύουμε τα αυτοκίνητα μας, διαλύουμε τα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού και παίρνουμε μια ολιστική αίσθηση του τι λειτουργεί και τι όχι».
Η αναφορά του Källenius στα αστέρια που παίρνει κάποιος από τους φορείς, αποτελεί ξεκάθαρη σπόντα για το σερί 5άστερων κινεζικών μοντέλων στο Euro NCAP. Και δεν έμεινε εκεί, αλλά πέταξε τα βέλη του επίσης στον τομέα της σχεδίασης, αλλά και της προσοχής στη λεπτομέρεια: «Έπειτα, υπάρχει η αίσθηση και η οδήγηση. Εκεί που κάποιοι βλέπουν έναν αεραγωγό, εμείς βλέπουμε ένα κόσμημα. Οι σχεδιαστές ξοδεύουν ώρες για να το κάνουν σωστά αισθητικά: λειτουργεί, κατευθύνει τον αέρα, αλλά είναι απλά τέλειο. Όλα τα χαρακτηριστικά που ορίζουν μια Mercedes, έρχονται πρώτα στις προτεραιότητες. Δεν έχει να κάνει μόνο με το σύστημα κίνησης σε ένα ηλεκτρικό ή το σύστημα πολυμέσων». Εντελώς «συμπτωματικά», επίσης αμφότεροι τομείς όπου ξεχωρίζουν τα κινεζικά αυτοκίνητα.