Το πρώτο τεστ πρόσκρουσης για τη Mercedes έγινε στις 10 Σεπτεμβρίου 1959, όπου ένα μοντέλο δοκιμών «έπεσε» μετωπικά πάνω σε ένα σταθερό αντικείμενο.
Αυτή ήταν κι η αρχή μιας νέας εποχής στην έρευνα για την ασφάλεια για τη Mercedes, όπου και δόθηκε η δυνατότητα να μελετηθεί πιο προσεκτικά η συμπεριφορά των οχημάτων και των επιβατών σε τροχαία ατυχήματα χρησιμοποιώντας δοκιμαστικά αυτοκίνητα και ανδρείκελα δοκιμών σύγκρουσης.
Δείτε ακόμα: Mercedes 560SEC ή μεταχειρισμένο Lada Niva στα ίδια λεφτά;
Σήμερα, το Τεχνολογικό Κέντρο για την Ασφάλεια Οχημάτων (TFS) στο Sindelfingen πραγματοποιεί κάθε χρόνο περίπου 900 δοκιμές πρόσκρουσης, με τη Mercedes έως και σήμερα να έχει δοκιμάσει πάνω από 14.000 αυτοκίνητα. Εκτός από τα επιβατικά αυτοκίνητα, η Mercedes-Benz διεξάγει crash tests σε φορτηγά και βαρέα επαγγελματικά οχήματα. Όπως δήλωσε κι ο Markus Schafer, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της μάρκας, «Ως πρωτοπόρος εταιρεία στον τομέα της ασφάλειας, η Mercedes έχει συμβάλλει κατά πολύ στην εξέλιξη των δοκιμών πρόσκρουσης, με σκοπό να προσφέρει στο αγοραστικό κοινό ασφαλέστερα αυτοκίνητα». Και συνέχισε λέγοντας: «Ακόμα και στην ψηφιακή εποχή, των προσομοιώσεων μέσω υπολογιστών, η εταιρεία μας επιμένει στις πραγματικές δοκιμές, καθότι τις θεωρούμε απαραίτητες, μιας και εξασφαλίζουν το υψηλό επίπεδο προστασίας που θέλουμε από τα μοντέλα της Mercedes».
Διαβάστε επίσης: Mercedes G-Class του 2002 πωλείται σαν καινούργια!
Η Mercedes πραγματοποιεί περισσότερες δοκιμές πρόσκρουσης από ότι ορίζουν οι κανονισμοί, μιας κι έτσι κατορθώνει να αξιολογεί τις δυνατότητες κάθε μοντέλου κατά τη σύγκρουση, εξ ου και τα αυτοκίνητα, αλλά και τα ανδρείκελα είναι εξοπλισμένα με πολλούς αισθητήρες, οι οποίοι στέλνουν τα δεδομένα τους στους ερευνητές. Για την ακόμα καλύτερη αποτύπωση των δεδομένων, η γερμανική εταιρεία συνεργάζεται με το ινστιτούτο Fraunhofer, ώστε στο εγγύς μέλλον να μπορούν οι αναλυτές με την βοήθεια των ακτίνων Χ να δουν το πώς παραμορφώνεται το αμάξωμα, αλλά και τι καταπονήσεις δέχεται η καμπίνα. Επιπρόσθετα η Mercedes επενδύει στην επαυξημένη πραγματικότητα, η οποία θα επιτρέπει την καλύτερη προετοιμασία των δοκιμών. Μέσω της υψηλής αυτής τεχνολογίας, θα δημιουργείται μια λίστα 150 σημείων μέτρησης, όπου μέσω των ειδικών γυαλιών οι ερευνητές θα βλέπουν πως μεταβάλλονται κατά τη σύγκρουση.
Δείτε ακόμα: Νέα ηλεκτρική Mercedes EQS με 476 άλογα και 700 χλμ. αυτονομία (+video)
Το Νοέμβριο του 2016, η Mercedes-Benz άνοιξε το Τεχνολογικό Κέντρο για την Ασφάλεια Οχημάτων (TFS), ένα από τα πιο σύγχρονα κέντρα δοκιμών πρόσκρουσης στον κόσμο. Στο κέντρο πέρα από τις κλασικές δοκιμές, οι ερευνητές έχουν τη δυνατότητα να εξομοιώσουν συγκρούσεις οχήματος με αυτοκίνητο (Car2Car) από όλες τις γωνίες, αξιολόγηση του συστήματος PRE–SAFE ®, αυτόνομη οδήγηση με επακόλουθο τη σύγκρουση, αλλά και δοκιμές συγκρούσεων με φορτηγά.