Οι αναβιώσεις θρυλικών μοντέλων κυριαρχούν στην αυτοκίνηση. Είτε εργοστασιακά είτε ανεξάρτητα, μέσω restomodding επιχειρήσεων, ονόματα που έχουν γράψει κεφάλαια στα βιβλία της τετράτροχης Ιστορίας, κάνουν νοσταλγικά comebacks. Το Renault 5, για παράδειγμα. Πιστό στο αρχικό σχέδιο, με τις κατάλληλες προσαρμογές στις γραμμές και ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Γιατί να μην γίνει κάτι ανάλογο και με έναν άλλο σημαίνοντα «Γάλλο», όπως το Citroen CX;
To γαλλικό μεσαίο με το λοχιόσημο έκανε την πρώτη του εμφάνιση το 1975, προκαλώντας αμέσως αίσθηση με την αισθητική και την τεχνολογία του. Η αεροδυναμική σιλουέτα, που πήγαζε από μελέτη στην ανάλογη σήραγγα, σε συνδυασμό με την υδροπνευματική ανάρτηση και τη μεταβαλλόμενη υποβοήθηση του υδραυλικού τιμονιού (παγκόσμια πρωτιά), δημιούργησαν ένα από τα πιο προηγμένα αυτοκίνητα που είχε δει μέχρι τότε ο κόσμος. Ο οποίος δεν άργησε να μετατρέψει σε τεράστια επιτυχία το CX, με τις πωλήσεις μόνο για το 1978 να ξεπερνούν τις 132.000 μονάδες.
Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείτο το CX25 GTI Turbo, που απέδιδε 168 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 294 Nm στις 3.250 σ.α.λ. από τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 2.5 λίτρων. Οι επιδόσεις του τουρμπάτου CX ήταν εξαιρετικές, με τα 100 χλμ./ώρα από στάση να έρχονται σε 8,0 δλ. και την τελική να ξεπερνά τα 215 χλμ./ώρα. Πάνω στο κορυφαίο CX «πάτησε» ο Larson Design, δημιουργώντας τη σύγχρονη εκδοχή του. Το εμπρός μέρος διαφοροποιείται αρκετά, με την ύπαρξη οριζόντιων LED φωτιστικών σωμάτων, όμως πίσω η χαρακτηριστική γραμμή της οροφής και το κάλυμμα στους τροχούς παραμένουν κανονικά, γυρνώντας μας σε εποχές 70’s!
Η Citroen δεν έχει αναφέρει σχέδια αναγέννησης του CX, αλλά βλέποντας αυτές τις εικόνες θα πρέπει να το λάβει πολύ σοβαρά υπόψη. Το πάτωμα υπάρχει (από το C5 X), οι τεχνολογικές εφαρμογές επίσης (από C5 X και DS 9). Μια απόφαση χρειάζεται, για να αναφωνήσουμε: «Creative Technologie»!