Το ευρωπαϊκό παράρτημα της JATO Dynamics ανακοίνωσε την έρευνά του σχετικά με τις εκπομπές CO2 στην Ευρώπη, οι οποίες προέρχονται από αυτοκίνητα και παρουσίασε τις πιο «καθαρές» μάρκες με τις περισσότερες πωλήσεις. Συγκεκριμένα η Toyota έγινε η καθαρότερη μάρκα στην Ευρώπη ανάμεσα στις 20 μάρκες με τις περισσότερες πωλήσεις, με τις εκπομπές ρύπων να πέφτουν κατά 2,7 γρ./χλμ. στα 101,2 γρ./χλμ.
Δείτε ακόμη: 5+1 μύθοι και αλήθειες για τα αυτοκίνητα CNG
Αυτό μπορεί να αποδοθεί στην αυξημένη ζήτηση για τα υβριδικά της μοντέλα, τα οποία αντιπροσώπευαν τις μισές ταξινομήσεις της μάρκας, με τα βενζινοκίνητα (42%) και τα πετρελαιοκίνητα (7,5%) οχήματα να συμπληρώνουν τις υπόλοιπες ταξινομήσεις. Αυτή η ευρεία αποδοχή των υβριδικών οχημάτων της Toyota, καθώς και η ποικιλία κινητήρων της μάρκας, υποδηλώνει ότι τα πλήρως υβριδικά οχήματα μπορεί να είναι η καλύτερη εναλλακτική λύση στα πετρελαιοκίνητα οχήματα βραχυπρόθεσμα, επειδή οι εκπομπές CO2 είναι χαμηλότερες, ενώ η πρόσθετη ροπή και ισχύς που παράγονται από τους ηλεκτροκινητήρες όταν συνδυάζονται με κινητήρες εσωτερικής καύσης ανταποκρίνονται στην καταναλωτική ζήτηση σε λογικές τιμές για τους καταναλωτές.
Στη δεύτερη θέση, όπως μπορείτε να δείτε και στον πιο πάνω πίνακα, βρέθηκε η Peugeot, η οποία ήταν πρώτη το 2016. Ο μέσος όρος των εκπομπών ρύπων της αυξήθηκε κατά 2,7 γρ./χλμ. στα 104,5 γρ./χλμ. το 2017. Αυτό συνέβη κυρίως λόγω της αυξημένης παρουσίας στον τομέα των SUV, κυρίως με το επιτυχημένο 3008, το οποίο σημείωσε μεγάλο όγκο ταξινομήσεων, αλλά αναπόφευκτα εκπέμπει περισσότερο CO2 λόγω του μεγέθους του.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμάζουμε το υβριδικό Toyota Yaris
Citroen και Renault τερμάτισαν στην τρίτη και τέταρτη θέση αντίστοιχα, ενώ την πέμπτη θέση κατέκτησε η Suzuki. Η τελευταία σημείωσε και τη μεγαλύτερη βελτίωση καθώς κατάφερε μέσα σε έναν χρόνο να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 3,8%. Από την άλλη, η Mazda ήταν η μεγάλη χαμένη καθώς τερμάτισε στην 20η θέση και με μία από τις μεγαλύτερες αυξήσεις εκπομπών CO2, η οποία έφτασε στο 3,5%. Τη μεγαλύτερη αύξηση όμως την είχε η Skoda με 4,1% τερματίζοντας στην όγδοη θέση.