Το REO είναι γνωστό σε όλους όσους έχουν περάσει από τον στρατό, ενώ οι περισσότεροι έχουν μετακινηθεί στην καρότσα του και εισπνεύσει το φούμο από την εξάτμιση, αλλά και άφθονο χώμα στις ασκήσεις. Οι πιο… τυχεροί βρέθηκαν στο τιμόνι του «θωρηκτού» και έμειναν με δεκάδες ιστορίες να διηγούνται στα παιδιά και τα εγγόνια τους. Γιατί να μην τα πάνε βόλτα κιόλας με ένα;
Δείτε ακόμα: Απολυτήριο για τις θρυλικές Mercedes του Στρατού!
Τα REO M35A2 Turbo Multifuel, κατά την επίσημη ονομασία, ξεκίνησαν να παράγονται στα τελειώματα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Παρουσιάστηκε στην Αμερική το 1944 ως όχημα μεταφοράς προσωπικού και υλικού, εξελισσόμενο σε μεταγωγικό αρμάτων και εκτοξευτήρα πυραύλων σε μεταγενέστερες εκδόσεις. Το Ρέο που αγαπήσαμε στις στρατιωτικές μας βόλτες, ήρθε στην Ελλάδα το 1960. Οι δυο εκδοχές που ανέλαβαν υπηρεσία, ήταν τα M34 και M35A2 6×6.
Το τελευταίο είχε μήκος 6,98 μέτρα, ύψος σχεδόν 3 (2,82 μέτρα), πλάτος 2,36 και ζύγιζε 5.910 κιλά άδειο. Με την προσθήκη «εργάτη» μπροστά, και τον ανάλογο προφυλακτήρα – «πολιορκητικό κριό», έφτανε τα 6.140 κιλά. Η απόσταση από το έδαφος έφτανε τα 31,75 εκατοστά με το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο υδάτινου περάσματος να βρίσκεται στα 76,2 εκατοστά. Πίσω από το μασίφ προφυλακτήρα και κάτω από το καπό, συναντούσαμε έναν τουρμποντίζελ εν σειρά εξακύλινδρο 7.8 λίτρων, ο οποίος κατασκευαζόταν από 3 διαφορετικές εταιρίες: τις Continental Motors Company, Hercules και White Motor Company. Τα περισσότερα, έφεραν τον «Ηρακλή».
Διαβάστε επίσης: Ποιος θα αντικαταστήσει τα Στάγιερ και Mercedes;
Η απόδοση του, βάρους 749 κιλών, LTD 465 έφτανε τα 136 άλογα στις 2.600 σ.α.λ. και τα 447 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ., με το «παράθυρο» λειτουργίας να τοποθετείται στις 1.500-2.600 σ.α.λ. και το ρελαντί στις 800-850 σ.α.λ. Η κίνηση κανονικά πήγαινε στους 4 πίσω τροχούς μέσω 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, με ένα βοηθητικό σασμάν 2 σχέσεων να προσφέρει τη δυνατότητα κλειδώματος όλων των διαφορικών και εμπλοκής του εμπρός άξονα, καθιστώντας το REO 6κίνητο. Η τελική ταχύτητα μπορούσε να φτάσει τα 93 χλμ./ώρα, ωστόσο η μέγιστη υπηρεσιακή ήταν στα 77 χλμ./ώρα.
Δείτε ακόμα: REO δείχνει τα δόντια του εκτός δρόμου (+video)
Ο Ε.Σ. τα απέσυρε το 2011, ωστόσο αν θέλετε να ξαναζήσετε εποχές ΕΣΣΟ το συγκεκριμένο M35A2 6×6 προσφέρεται. Δεν είναι στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, καθώς η αγγελία αναφέρει πως θα χρειαστούν αντικατάσταση τουλάχιστον τα φρένα, η ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης. Ο κινητήρας και η μετάδοση, πάντως, κρατάνε μια χαρά. Οπότε με 5.900 δολάρια (5.222 ευρώ) μπορείτε να αγοράσετε τη δυνατότητα για ένα ωραιότατο project, που θα δημιουργήσει νέες αναμνήσεις από πεδία βολής και διαβιβάσεις!