Το Lada Niva αποτελεί το αυτοκίνητο που παράγεται τα περισσότερα χρόνια, δίχως να έχει αλλάξει γενιά. Συγκεκριμένα παρουσιάστηκε το 1977 και έκτοτε έχει δεχτεί αρκετές βελτιώσεις, όπως είναι στο αμάξωμα, στο εσωτερικό και σε κινητήρες, όμως το «σκαρί» του είναι το ίδιο.
Επιστροφή στα 1.600 κ.εκ.
Αρχικά λανσαρίστηκε με 1.600άρη κινητήρα ισχύος 72 ίππων, ενώ το 1994 τοποθετήθηκε ο νέος βενζινοκινητήρας των 1.7 λτ. με 81 ίππους. Από το 2004 εκσυγχρονίστηκε με την τοποθέτηση ψεκασμού πολλαπλών σημείων και έφτασε τους 83 ίππους. Μέχρι σήμερα διατίθεται με το 1.700άρι μηχανικό σύνολο, το οποίο φέτος αναμένεται να αντικατασταθεί με πιο δυνατό μοτέρ 1.6 λτ. Αρχικά οι πρώτες εκτιμήσεις είχαν κάνει λόγο για ισχύ 90 ίππων, όμως τελικά η δύναμη θα είναι πολύ περισσότερη και υψηλότερη από ποτέ σε Lada Niva παραγωγής.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της AvtoVAZ, Maxim Sokolov, το νέο Lada Niva 1.6 λτ. θα προσφέρεται σε δύο εκδοχές. Στην πρώτη και πιο απλή θα έχει ισχύ 106 ίππων, όμως στην περίπτωση του πιο σπορ μοντέλου θα τοποθετηθεί 16βάλβιδο μοτέρ με 126 άλογα. Επιπλέον θα γίνουν οι απαραίτητες βελτιώσεις στις αναρτήσεις του, συν άλλες αλλαγές στο αμάξωμα και στο εσωτερικό. Σύμφωνα με εκτιμήσεις η επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα που είναι τώρα στα 19 δευτερόλεπτα θα πέσει κοντά στα 12 δευτερόλεπτα. Ωστόσο, το πιο σπορ Niva θα είναι πιο περιορισμένης παραγωγής, δεδομένου ότι θα είναι αρκετά ακριβότερο και θα απευθύνεται σε ένα «ειδικό» κοινό. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί στην πράξη η ζήτηση να είναι πολύ μεγαλύτερη από την αναμενόμενη.
Τεράστια αύξηση στην τιμή του
Παρόλα αυτά θα πρέπει η AvtoVAZ να ξεπεράσει κάποια βασικά προβλήματα στην εφοδιαστική της αλυσίδα, λόγω των κυρώσεων. Για παράδειγμα δεν μπορεί να αποκτήσει εξαρτήματα από την Bosch, όπως είναι ABS και αερόσακους για άλλα της μοντέλα, μιας και το Niva δεν τα διαθέτει. Πληροφοριακά το Niva Legend έχει ακριβύνει πολύ και αυτό, αφού κοστίζει στη Ρωσία από 800.000 ρούβλια (10.075 ευρώ), όταν πριν από δύο χρόνια ξεκινούσε από 529.110 ρούβλια (τότε ισοτιμία 5.840 ευρώ).