Ο κόσμος μπαίνει όλο και περισσότερο στο πνεύμα της ψηφιακότητας, των online συναλλαγών και της διαδικτυακής διεκπεραίωσης διαδικασίων που μέχρι σήμερα γίνονταν αποκλειστικά με φυσική παρουσία. Η αγορά αυτοκινήτου είναι από αυτές που θα περίμενε κανείς να αντέξουν περισσότερο στην digital επέλαση, αλλά εκείνη (η επέλαση) του κορωνοϊού άλλαξε άρδην τα πλάνα και τις προτεραιότητες. Η Mercedes και οι αντιπροσωπείες της ετοιμάζονται για την προσαρμογή σε αυτές.
Σύμφωνα με το Automotive News, η γερμανική εταιρία σχεδιάζει την κατάργηση του 10% των ντίλερ της παγκοσμίως μέχρι το 2025, ενώ μέχρι το 2028 η αντίστοιχη περικοπή στις αντιπροσωπείες της Γερμανίας θα ανέλθει στο 20%. Κίνηση που θα γίνει στο πλαίσιο της μείωσης του κοστολογίου στο δίκτυο διανομής, με παράλληλη έμφαση στις online πωλήσεις και απώτερο σκοπό το 25% να αφορά αγορές του είδους, μέχρι το 2025. Παρά το «κούρεμα» σε παγκόσμιο επίπεδο πάντως, σε συγκεκριμένες αγορές όχι μόνο δεν θα κλείσουν αντιπροσωπείες της Mercedes, αλλά θα ανοίξουν καινούργιες.
Η Κίνα, για παράδειγμα, θα δει το δίκτυο εξουσιοδοτημένων εμπόρων του «Αστεριού» να αυξάνεται ενώ επιπροσθέτως ετοιμάζεται η διεύρυνση των ντίλερ για τα μοντέλα της AMG, της Maybach και της G-Class. Το τελευταίο μάλιστα αποτελεί είδηση, καθώς φαίνεται πως οι Γερμανοί σχεδιάζουν να αναβαθμίσουν το ιστορικό τους μοντέλο σε υπο-brand. Για να επιστρέψουμε στα των αντιπροσωπειών, η Mercedes διατηρεί παγκοσμίως 6.500 καταστήματα – εκ των οποίων περίπου τα 1.000 αφορούν την εγχώρια αγορά.