Όταν παρουσιάστηκε η G80 πριν 3 χρόνια, ήταν η ταχύτερη και ισχυρότερη M3 στα χρονικά του μοντέλου. Τίτλο που διατηρούσε μέχρι πριν λίγους μήνες, όταν τον παραχώρησε στη CS των 550 ίππων. Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει επ’ ουδενί πως η M3 Competition, ειδικά στην τετρακίνητη εκδοχή της, είναι ένα αυτοκίνητο για να αστειεύεσαι.
Η M3 Competition xDrive διαθέτει τον ίδιο 3.0λιτρο εξακύλινδρο twinturbo των 510 ίππων και 650 Nm με την πισωκίνητη, αλλά η έξτρα πρόσφυση των εμπρός τροχών τη φέρνει σχεδόν μισό δευτερόλεπτο κάτω στο 0-100 χλμ./ώρα. Οι Βαυαροί ανακοινώνουν τη M3 Competition στα 3,9 δλ., ενώ η xDrive στα 3,5 δλ. Όπως έχουν αποδείξει πολλάκις οι BMW βέβαια, στην πραγματικότητα διαψεύδουν πολλές φορές ευχάριστα τα εργοστασιακά νούμερα, είτε μιλάμε για ιπποδυνάμεις ή για επιδόσεις. Το αμερικανικό Car & Driver μέτρησε τη Βαυαρή στο 100άρι και είδε τα χρονόμετρα να χαζεύουν.
Τα 100 χλμ./ώρα από στάση ήρθαν σε μόλις 3,0 δλ., κατεβάζοντας μισό δευτερόλεπτο τον επίσημο χρόνο! Τα πρώτα 160 χλμ./ώρα (161 για την ακρίβεια, 100 μίλια/ώρα) εμφανίστηκαν έπειτα από μόλις 7,2 δλ., τα 200+ χλμ./ώρα από στάση (209, ή 130 μίλια/ώρα) σε 12,5 δλ. και τα 241 χλμ./ώρα (150 μίλια/ώρα) σε 18,4 δλ., ενώ πέρασε το 400άρι σε 11,2 δλ. και ταχύτητα εξόδου 200 χλμ./ώρα. Οι Αμερικανοί πραγματοποίησαν και μέτρηση 5-60 μίλια/ώρα (8-96 χλμ./ώρα), η οποία ολοκληρώθηκε σε 4,2 δλ.
Η M3 που έκανε τα χρονόμετρα να παραμιλάνε, ήταν η επετειακή και συλλεκτική 50 Jahre Edition που παρουσιάστηκε πέρσι για τα 50 χρόνια των BMW M. Μόλις 500 πήγαν στην αγορά της Αμερικής, με τo Techno Violet μωβ να ήταν το χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής και τα ανθρακονημάτινα μπάκετ, αλλά και τα ειδικά σήματα, να είναι στάνταρ στη συγκεκριμένη έκδοση.