Για πρώτη φορά στα χρονικά των M3/M4, στο λανσάρισμα των σημερινών G80/G82 πριν από δύο χρόνια, τοποθετήθηκε σύστημα τετρακίνησης. Η BMW άκουσε τις επικρίσεις για την πρόσφυση της προηγούμενης γενιάς και τις απότομες αντιδράσεις, βελτίωσε το πλαίσιο και την ανάρτηση στις πισωκίνητες εκδόσεις, αλλά έδωσε και την επιλογή της τετρακίνησης για τους πιο απαιτητικούς.
Ο προσανατολισμός των M3/M4 xDrive είναι κυρίως προς τις ολισθηρές επιφάνειες και τη μεγιστοποίηση της σιγουριάς στον οδηγό, πως το πίσω μέρος βρίσκεται σε κάθε περίπτωση υπό έλεγχο. Το ότι πετυχαίνουν και καλύτερους χρόνους πίστας, είναι μια επίσης καλοδεχούμενη «παρενέργεια» των επιπλέον διαφορικών. Ως γνωστό, βέβαια, τα τετρακίνητα είναι «μανούλες» και στις επιταχύνσεις. Συνεπώς δεν προξενεί εντύπωση ο καλύτερος χρόνος για το 0-100 χλμ./ώρα, που ορίζεται στα 3,5 δλ. για τις Competition xDrive και τα 3,9 δλ. για τις πισωκίνητες. Καθώς φαίνεται, όμως, οι διαφορές στην πραγματικότητα είναι ακόμα μεγαλύτερες.
Το αμερικανικό Car and Driver πήρε πρόσφατα για δοκιμή την M4 AWD και έγραψε ένα καταπληκτικό 2,8 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, ξεπερνώντας ακόμα και τον χρόνο που έχουν πετύχει οι Αμερικανοί με το Nissan GT-R (2,9 δλ.)! Σε σχέση με την κανονική M4 Competition, δε, απλά το χάος. Παρότι η πισωκίνητη Βαυαρή είχε καταφέρει να επιταχύνει ταχύτερα από τον εργοστασιακό χρόνο, δεν μπορεί παρά να χαζεύει από απόσταση 1 δλ. την επίδοση της xDrive (3,8 δλ). Πώς εξηγείται τέτοια απόκλιση;
Η ικανότητα του οδηγού παίζει κάποιο ρόλο, ωστόσο περιορισμένο. Κι αυτό διότι το κιβώτιο είναι αυτόματο, συνεπώς η ταχύτητα αλλαγής σχέσεων είναι φιξ. Το ίδιο ισχύει για την εκκίνηση, καθώς το σύστημα τετρακίνησης και το launch control φροντίζουν να «καθαρίσουν». Οπότε ποια η αιτία πίσω από τον απίστευτο χρόνο στο 0-100; Η εξήγηση βρίσκεται στην ισχύ του κινητήρα, που είναι σαφώς υψηλότερη από τα επίσημα νούμερα. Ο 3.0λτ. εξακύλινδρος εν σειρά twinturbo ανακοινώνεται στα 510 άλογα και τα 650 Nm από την BMW, ωστόσο οι δυναμομετρήσεις τον θέλουν σταθερά στα 545-560 άλογα και πάνω από τα 700 Nm! Τόση παραπάνω δύναμη δύσκολα αποτυπώνεται σε αποτέλεσμα μέσω δυο τροχών (εξ ου και τα 3,8 δλ. της πισωκίνητης, 0,1 δλ. κάτω σε σχέση με τον επίσημο χρόνο), όμως ένα καλοσεταρισμένο σύστημα τετρακίνησης (όπως το M xDrive) μπορεί να τη μετατρέψει σε εκτοξευτήρα!