Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις δεν αστειεύονται με την τήρηση των ορίων εκπομπών ρύπων, με αυτή της Γαλλίας να δίνει τον τόνο ανεβάζοντας το «καπέλο» στα ρυπογόνα SUV από τις 12.500, στις 20.000 ευρώ!
Δείτε ακόμα: Η Mitsubishi θα μειώσει τα ντίζελ αυτοκίνητα
Το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πρόσφατα εξυπηρετεί διττό σκοπό: ο προφανής έχει να κάνει με την αποθάρρυνση της αγοράς SUV παλαιότερης τεχνολογίας. Οποιοδήποτε μοντέλο ταξινομείται με κλάση λιγότερη του Euro6, δέχεται φορολογικό «μπιλιετάκι» 20.000 ευρώ. Αν μιλάμε για αγορά μεταχειρισμένου, η ποινή επιβάλλεται υπό τη μορφή προστίμου στον ιδιοκτήτη, ενώ το ίδιο συμβαίνει στα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ήδη. Οι Γάλλοι δεν ξεφεύγουν της παγκόσμιας τάσης και αγοράζουν ολοένα περισσότερα SUV, αντιπροσωπεύοντας το 30% των νέων μοντέλων της εγχώριας αγοράς. Τα έσοδα από τα ρυπογόνα οχήματα της κατηγορίας υπολογίζονται στα 50 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, οπότε ο φοροεισπρακτικός χαρακτήρας δεν απουσιάζει.
Διαβάστε επίσης: Ρομπότ της VW θα φορτίζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα!
Ούτε αυτός της εξοικονόμησης πόρων. Αυτή τη στιγμή, η αγορά καινούργιων ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων επιδοτείται με έως 6.500 ευρώ για τιμές κάτω των 45.000 ευρώ. Από το 2021 και, ακόμα περισσότερο, το 2022 οι επιδοτήσεις θα μειωθούν. Το ποσό που αφαιρέθηκε από τον γαλλικό κορβανά έφτασε τα 550 εκατομμύρια ευρώ. Κάτι που σημαίνει πως οι περικοπές τους, σε συνδυασμό με τα προαναφερθέντα έσοδα από τα ρυπογόνα SUV, θα οδηγήσει τον γαλλικό προϋπολογισμό σε σημαντικό πλεόνασμα τα προσεχή 2 έτη.