Η προώθηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι κάτι που έχει απασχολήσει πολύ κόσμο, ο οποίος αντιμετωπίζει τη νέα αυτή κατηγορία οχημάτων με δισταγμό και πολλά ερωτήματα.
Δείτε ακόμα: Toyota Corolla 1.8 Hybrid Vs VW Golf 1.5 TSI
Κύρια πλεονεκτήματά τους (έναντι των οχημάτων με θερμικούς κινητήρες) είναι η απουσία εκπομπών ρύπων και η αθόρυβη λειτουργία. Αντιθέτως, βασικά τους μειονεκτήματα είναι η υψηλή τους τιμή και η περιορισμένη αυτονομία, η οποία μειώνεται με την πάροδο του χρόνου, αφού οι μπαταρίες χάνουν μέρος της ισχύος τους. Ωστόσο, όσον αφορά στο πρώτο σκέλος, οι κρατικές επιδοτήσεις που δίνονται σε πολλά κράτη (όπως και στη χώρα μας), μειώνουν τη διαφορά τιμής, αν και πάλι είναι ακριβά.
Στην Κίνα όμως, υπάρχουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα από γνωστές ευρωπαϊκές μάρκες, τα οποία πωλούνται σε πολύ χαμηλές τιμές, ακόμα και για τα δεδομένα της τοπικής αγοράς. Συγκεκριμένα το βασισμένο στη γνωστή MQB πλατφόρμα μικρομεσαίο σεντάν VW e-Bora των 4,67 μ. μήκους, διαθέτει τον ηλεκτροκινητήρα του VW Golf. Η ισχύς του ηλεκτρικού μοτέρ φτάνει τους 136 ίππους και τα 290 Nm ροπής, προσφέροντας τελική ταχύτητα 150 χλμ./ώρα, αυτονομία 270 χιλιομέτρων σε μεικτές συνθήκες (NEDC) ή 370 χιλιόμετρα σε ταχύτητες πόλης. Η μεικτή κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας είναι 13,6 kWh/100 χλμ., ενώ υπάρχουν τρία προφίλ οδήγησης (Normal, Eco και Eco+). Για να φορτίσει σε εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) χρειάζεται 6 ώρες ή περίπου μισή ώρα σε ταχυφορτιστή και μέχρι το 80%.
Δείτε ακόμα: Kia XCeed 1.4 T-GDi vs VW T-Roc 1.5 TSI
Εξωτερικά, θυμίζει το Passat, όπως και στο τυπικό για VW εσωτερικό. Αυτό όμως που προκαλεί ηλεκτροσόκ στο VW e-Bora είναι η τιμή του. Στην Κίνα πωλείται για 136.800 γουάν (τρέχουσα ισοτιμία είναι 16.670 ευρώ), όταν το γνωστό και σε εμάς e-Golf κοστίζει από 240.800 γουάν (29.340 ευρώ). Σίγουρα με τέτοια τιμή, το e-Bora θα ήταν δελεαστικό, αν και η μικρή αυτονομία του δεν του επιτρέπει κάλυψη μεγάλων αποστάσεων.