Ένα ερώτημα το οποίο για να απαντηθεί, θα πρέπει να εξεταστούν διάφοροι παράγοντες, όπως είναι για παράδειγμα ο τρόπος οδήγησης. Πάντα η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αφορούσε το άγχος της αυτονομίας παρά την ίδια την αυτονομία, τουλάχιστον από ένα σημείο και μετά. Οι κατασκευαστές έχουν φροντίσει, πάντως, με την τοποθέτηση μεγαλύτερων μπαταριών στην εξάλειψη του άγχους και πλέον επικεντρώνονται σε άλλους τομείς, όπως η τεχνολογία και η ασφάλεια.
Στην ουσία, το ερώτημα θα παραμείνει αιωνίως… αναπάντητο, αν και μακροπρόθεσμα, το ηλεκτρικό συμφέρει 100%. Απλά, τώρα, με την υπάρχουσα κατάσταση τα πράγματα φαίνεται να είναι κάπως ισορροπημένα. Κατ’ αρχάς να αναφέρουμε πως σε λίγα χρόνια, ό,τι νέο κατασκευάζεται, θα είναι ηλεκτρικό. Άρα είτε το θέλουν μερικοί είτε όχι, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα καθορίζει τις ζωές μας, καθώς κάποια στιγμή όλοι θα αγοράσουμε ένα.
Από εκεί και πέρα, ο μέσος όρος τιμής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου ανέρχεται περίπου στις 45.000 ευρώ, ενός συμβατικού στις 20.000 ευρώ και γενικά ο μέσος όρος αγοράς, ενός αυτοκινήτου γενικότερα, στα 35.000. Ναι, εκεί κερδίζουν τα συμβατικά, αλλά μολύνουν το περιβάλλον πολύ περισσότερο. Συν τοις άλλοις, η συντήρησή τους απαιτεί μεγαλύτερο ποσά, καθώς θα αλλάζονται τα φίλτρα, τα λάδια, το ψυκτικό υγρό, ο συμπλέκτης και άλλα παρόμοια. Στα ηλεκτρικά δεν θα ασχοληθείς ποτέ με τα παραπάνω, παρά μόνο με το υγρό της πλυστικής συσκευής.
Εκεί που… χάνουν τα ηλεκτρικά σαφώς, είναι στα ελαστικά τους. Είναι πιο ακριβά από των συμβατικών, καθώς αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες δυνάμεις και πιέσεις, λόγω του μεγάλου βάρους τους, με το μεγαλύτερο όλων να είναι της μπαταρίας, άρα εμφανίζεται γρηγορότερη φθορά σε αυτά, εφόσον κάποιος είναι γκαζιάρης. Αν, όμως, η λειτουργία είναι σε νορμάλ επίπεδα, η αλλαγή θα γίνεται όποτε πρέπει, αλλά και πάλι θα είναι ακριβότερη. Μην ξεχνάμε πως οι επιταχύνσεις των ηλεκτρικών δεν έχουν καμία σχέση με τα συμβατικά.
Τέλος, σε ένα σημείο στο οποίο υπερέχουν τα ηλεκτρικά, είναι στην κατανάλωση του ρεύματος. Είναι φθηνότερο να φορτίζεις το ηλεκτρικό σου αυτοκίνητο από το να γεμίζεις το ρεζερβουάρ του συμβατικού, ακόμα και αν οι τιμές έχουν ακριβύνει κατά πολύ. Αν δεν βγάλατε άκρη από όλα τα παραπάνω, να τονιστεί πως με λίγα λόγια και μακροπρόθεσμα, το EV συμφέρει. Όταν καταργηθούν τα οχήματα ICE, θέλουμε δεν θέλουμε, τα EV θα συμφέρουν. Αν κάποιος αλλάζει αυτοκίνητο κάθε 3-4 χρόνια, προφανώς και δεν συμφέρει το EV. Όλα είναι σχετικά, αλλά σε βάθος χρόνου το ηλεκτρικό αναδεικνύεται ο μεγάλος νικητής. Και μην ξεχνάμε πως πρόβλημα δεν αποτελεί η αυτονομία, αλλά το άγχος της αυτονομίας.