Εταιρία με την εταιρία ανακοινώνουν τα ηλεκτρικά τους πλάνα για το μέλλον. Και μπορεί να περιμένουμε (εις μάτην, από ό,τι φαίνεται) ένα καινούργιο RX από τη Mazda, ωστόσο οι Ιάπωνες δεν μπορούν να αγνοήσουν τις τάσεις της αγοράς.
Η φίρμα από τη Χιροσίμα ανακοίνωσε το οργανόγραμμα μέχρι το 2025, όπου αναμένεται να παρουσιάσει κατ’ ελάχιστο 13 ηλεκτροποιημένα μοντέλα. Ανάμεσά τους -το λιγότερο- 5 υβριδικά, συνοδευόμενα από άλλα τόσα plug-in και 3 αμιγώς ηλεκτρικά. Η ανανεωμένη γκάμα της Mazda αφορά την παγκόσμια αγορά, με έμφαση σε αυτές των Ιαπωνίας, Η.Π.Α., Ευρώπης και της Νοτιοανατολικής Ασίας (Ινδονησία, Σιγκαπούρη, Μαλαισία, Ταϊλάνδη και Φιλιππίνες). Τα ήδη διαθέσιμα ήπια υβριδικά σύνολα, θα συνεχίσουν να αποτελούν τη βάση.
Η πλατφόρμα SKYACTIV EV Scalable Architecture είναι αυτή που ανοίγει την αυλαία για τα αμιγώς ηλεκτρικά πατώματα στη Mazda, αρχής γενομένης από το 2025 και το πρώτο αυτοκίνητο που θα δώσει. Από εκεί και πέρα, θα κυκλοφορήσουν αρκετά ακόμα μέχρι το 2030 – χρονιά που οι Ιάπωνες στοχεύουν να διαθέτουν μια ηλεκτροποιημένη εκδοχή κάθε πρότασής τους, αλλά και να πωλούν ηλεκτρικά μοντέλα στο 1/4 της συνολικής παραγωγής τους. Ο Wankel θα εξακολουθήσει να είναι μέλος της οικογενείας, αλλά καθαρά σε ρόλο range extender – όπως στο MX-30 (στην Ιαπωνία διατίθεται και ως βενζινοκίνητο).