Την στιγμή που όλος ο κόσμος νοσταλγεί τον 2JZ κάτω από το καπό της νέας Supra (άσχετα με το γεγονός ότι και το καινούργιο μοτέρ φτάνει τα 1.000 άλογα), ένας Αμερικανός έχει στην κατοχή του την θρυλική 4η γενιά της, με τον εξίσου μυθικό 3λιτρο twinturbo εν σειρά εξακύλινδρο στο μηχανοστάσιο. Και αποφάσισε να τον αντικαταστήσει με ντίζελ από RAM!
Δείτε ακόμα: Ταχύτερη από Lamborghini η νέα Toyota Supra (+videos)
Ο Ashley Whitsey αγόρασε την Supra πριν 2 χρόνια, χωρίς κινητήρα. Η πρώτη του επιλογή για να γεμίσει ο χώρος κάτω από το καπό, ήταν φυσικά ο 2JZ-GTE. Τα 330 άλογα και 440 Nm του εμβληματικού μοτέρ ανέλαβαν την κίνηση, μαζί με το 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο και μπλοκέ διαφορικό. Σύντομα, όμως, ο Whitsey συνήθισε την ισχύ και αποφάσισε να ακολουθήσει τον δρόμο της ενίσχυσης, φτάνοντας το εμβληματικό μοτέρ στα 550 άλογα. Παράλληλα φρόντισε και την εμφάνιση, δημιουργώντας μια πολύ όμορφη και δυναμική παρουσία. Αντί, ωστόσο, να επιλέξει την περαιτέρω βελτίωση του υπάρχοντος συνόλου (και να κυμανθεί στην περιοχή των 1.000+ άλογα, αναλόγως έκτασης μετατροπής), προτίμησε την αντικατάστασή του! Με τι;
Με έναν επίσης straight six εξακύλινδρο. Το παράδειγμα της 5ης γενιάς φέρνει ήχους από Βαυαρία. Ο Asley, όμως, αν και Άγγλος, συμπεριφέρθηκε ως γνήσιο τέκνο των Η.Π.Α. Ο ντίζελ Cummins των 5.9 λίτρων από το RAM 2500 του 2007 ήταν η επιλογή, όμως η τοποθέτησή του αποδείχθηκε πονοκέφαλος. Κάτι αναμενόμενο, καθώς η Supra είναι sportscar και το RAM πελώριο pick up. Κοινώς, δεν υπήρχε χώρος! Μετά τα απαραίτητα κόψε-ράψε σε πλαίσιο και βάσεις κινητήρα, το μοτέρ μπήκε. Μαζί του κι ένα αντιστοίχων διαστάσεων τούρμπο.
Υπό εργοστασιακές συνθήκες, ο αμερικανικός πετρελαιοκινητήρας αποδίδει 325 ίππους στις 2.900 σ.α.λ. και 827 Nm ροπής στις 1.600 σ.α.λ. Εντελώς διαφορετικά, δηλαδή (πλην καθαρής ιπποδύναμης, που βρίσκεται 5 άλογα κάτω συγκριτικά με τον 2JZ), χαρακτηριστικά σε σχέση με τα πρότυπα της Supra. Οι Cummins γενικότερα, παίρνουν ισχύ πανεύκολα. Η αντικατάσταση της τουρμπίνας, δε, μπορεί να σημάνει έως +100 ίππους και συνολικά κοντά στα 1.000 Nm! Κοντολογίς, η δύναμη δεν λείπει.
Ούτε το έντονο παρουσιαστικό, καθώς αναγκαστικά το αμάξωμα της MK4 έχει φουσκώσει/κατακρεουργηθεί σε σχέση με πριν. Τα αμιγώς χωμάτινα ελαστικά προκαλούν εντύπωση, όπως και η αερανάρτηση – αμφότερα δείγματα του γεγονότος ότι ο ιδιοκτήτης προσανατολίζεται σε χρήση για αγωνιστικά events εκτός δρόμου.
Διαβάστε επίσης: Ποια αυτοκίνητα έχουν τους πιο «γκαζιάρηδες» οδηγούς;
Το δύσκολο έργο της μετάδοσης έχουν αναλάβει ένα 5αρι χειροκίνητο της ZF και το διαφορικό του Lexus LS400, με τις αντίστοιχες ενισχύσεις.