Είναι γνωστό εδώ και καιρό ότι η Τουρκία ετοιμάζεται να ξεκινήσει την κατασκευή των δικών της αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μέσω της νέας μάρκας Togg. Για να προστατέψει τα συμφέροντά της, η κυβέρνηση του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν αποκάλυψε ότι θα επιβάλει επιπλέον δασμό 40% στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg.
Γεγονός που αν μη τι άλλο δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα στις Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που θέλουν να διεισδύσουν στην Τουρκία, με πρώτη και καλύτερη την BYD. Η εν λόγω εταιρεία υπέγραψε πρόσφατα συνεργασία με τον Τούρκο διανομέα ALJ Turkiye για να εισέλθει στην τοπική αγορά με τα επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Με επιπλέον όμως 40% φορολογία οι τιμές των μοντέλων της θα ακριβύνουν πάρα πολύ και θα χάσουν το όποιο ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα. Προφανώς με αυτή την κίνηση η Τουρκία θέλει να απειλήσει και να αναγκάζει τις όποιες κινεζικές μάρκες που παράγουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη χώρα τους, να τα κατασκευάζουν στην Τουρκία.
Να σημειωθεί ότι το 2022 οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Τουρκία τριπλασιάστηκαν και έφτασαν τις 7.733 μονάδες, αν και πάλι αντιπροσώπευσαν μόνο το 1% της αγοράς επιβατικών αυτοκινήτων της Τουρκίας. Όπως και σε άλλες χώρες, έτσι και στην Τουρκία τα αμιγώς EVs επωφελούνται από τους πιο χαμηλούς φορολογικούς συντελεστές σε σχέση με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Αναφορικά με το πρώτο μοντέλο της Togg, είναι ένα μικρομεσαίο SUV, το οποίο θα διατίθενται σε δυο εκδόσεις ισχύος και χωρητικότητας μπαταριών. Η βασική θα διαθέτει μονό ηλεκτροκινητήρα 200 ίππων και αυτονομία 300 χλμ. (WLTP), ενώ η κορυφαία δυο ηλεκτρικά μοτέρ 400 ίππων (ένα εμπρός, ένα πίσω) και μέγιστη αυτονομία 500 χλμ. (WLTP). Όσον αφορά την τιμή του, τελευταία αναφορά έκανε λόγο για 910.000 λίρες (45.200 ευρώ τρέχουσα ισοτιμία).