Πριν 2 χρόνια η Tesla πήρε μια αρκετά αμφιλεγόμενη απόφαση αναφορικά με τα επικουρικά της συστήματα, αντικαθιστώντας τα ραντάρ με το Tesla Vision. Μια τεχνολογία που χρησιμοποιεί τις κάμερες περιμετρικά του αμαξώματος, αντί για τα ραντάρ. Απόφαση που ακόμα σήμερα ταλαιπωρεί τους κατόχους Model S/X/3/Y, οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις δεν ξέρουν καν ότι τα αυτοκίνητά τους υποβάλλονται σε αυτές τις εργασίες.
Σύμφωνα με μια νέα ντιρεκτίβα που δημοσιεύτηκε στο Reddit, οι τεχνικοί των εξουσιοδοτημένων συνεργείων απενεργοποιούν ή και αφαιρούν εντελώς τους αισθητήρες των ραντάρ στα Model S, σε ανύποπτες στιγμές που ποικίλουν από προγραμματισμένα ραντεβού συντήρησης, μέχρι επισκέψεις στο συνεργείο για άλλες βλάβες. Η απενεργοποίηση του ραντάρ φέρεται να αφορά για το τρέχον διάστημα αποκλειστικά Model S χρονολογίας 2021-2022, , που λειτουργούν με λογισμικό έκδοσης 2022.20.9 ή μεταγενέστερης. Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις της Tesla, η αντικατάσταση των ραντάρ με το Tesla Vision γίνεται για λόγους ασφαλείας, καθώς ενδέχεται το νερό και η υγρασία να προκαλέσουν δυσλειτουργίες στη λειτουργία του.
Οι ανεπίσημες αναφορές, ωστόσο, δίνουν μια πολύ διαφορετική εικόνα πίσω από αυτή την αλλαγή. Μηχανικοί της Tesla έχουν εκφράσει (ανώνυμα εννοείται) τις δριμείες ανησυχίες για τη λειτουργικότητα του Tesla Vision, κατηγορώντας τον Elon Musk για τακτικές περιορισμού του κόστους. Με άλλα λόγια, σύμφωνα με πηγές εκ των έσω, η αφαίρεση των ραντάρ έχει να κάνει καθαρά με τα χρήματα που κοστίζει στην παραγωγή. Λίγο μετά την κυκλοφορία των πρώτων Model S χωρίς αυτά, εμφανίστηκαν επίσημες καταγγελίες για φρεναρίσματα χωρίς λόγο και αδυναμία αναγνώρισης εμποδίων, που οδηγούσε στο ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα (δεν φρέναρε το όχημα). Η υπόθεση έχει «ζουμί» και συνέχεια, καθώς έχουν εμπλακεί και οι Αμερικανοί νομοθέτες.