Η εκκαθάριση των ντίζελ καλά κρατεί, καθώς έπειτα από τα μέτρα που προανήγγειλε η γαλλική κυβέρνηση για την σταδιακή απαγόρευσή τους από το Παρίσι μέχρι το 2020, άλλη μία ευρωπαϊκή μεγαλούπολη ήρθε να προστεθεί στο «τείχος» κατά των πετρελαιοκινητήρων.
Η Στουτγάρδη ανακοίνωσε πως θα απαγορεύσει τα ντίζελ αυτοκίνητα προδιαγραφών Euro 4 με την έναρξη του επόμενου έτους, ενώ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να μπουν στο «στόχαστρο» και τα νεότερα Euro 5, σε περίπτωση που δεν επιτευχθούν οι προβλεπόμενοι αριθμοί για τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (ΝΟx). Ο Andreas Schwarz, αρχηγός της κοινοβουλευτικής επιτροπής του κόμματος των «Πρασίνων» στην τοπική κυβέρνηση της Βάδης-Βυρτεμβέργης, δήλωσε χαρακτηριστικά: «θέλουμε να αποφύγουμε την απαγόρευση στα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 5, αλλά θα πρέπει πρώτα να επιτύχουμε τους προκαθορισμένους στόχους εκπομπών ρύπων» για να συμπληρώσει: «η απαγόρευση μόνη της, ωστόσο, μπορεί να αποδειχτεί ημίμετρο. Θα πρέπει να δώσουμε έμφαση στην επέκταση των συγκοινωνιών και των ηλεκτρικών οχημάτων».
Δείτε ακόμα: Η Mercedes ανακαλεί 774.000 ντίζελ λόγω λογισμικού
Η έδρα των Mercedes-Benz και Porsche έρχεται να προστεθεί στις δεκάδες πόλεις της Γερμανίας -μεταξύ των οποίων το Αμβούργο και το Μόναχο– οι οποίες υπερβαίνουν τα επιτρεπόμενα όρια NOx που σύμφωνα με μελέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκαλούν ποικίλες δυσλειτουργίες στο αναπνευστικό σύστημα. Το Αμβούργο, μάλιστα, έγινε η πρώτη γερμανική πόλη που απαγορεύει όσα ντίζελ αυτοκίνητα δεν πληρούν τις τελευταίες προδιαγραφές Euro 6, προκειμένου να ασκήσει πίεση στους κατασκευαστές για διορθωτικές κινήσεις στα παλαιότερα μοντέλα τους.
Διαβάστε επίσης: Γιατί οι κινητήρες ντίζελ είναι πιο αποδοτικοί από τους βενζίνης (+video)
Μόλις πρόσφατα το ανώτατο διοικητικό δικαστήριο της Γερμανίας, έδωσε το «ελεύθερο» στις μεγαλουπόλεις να απαγορεύουν κατά βούληση τα ντίζελ αυτοκίνητα -ανεξαρτήτου αντιρρυπαντικής τεχνολογίας-, ενώ και οι δικαστικές αρχές της Βάδης-Βυρτεμβέργης έχουν καταθέσει πλάνο με το οποίο προβλέπεται η απαγόρευση των Euro 5 αναλόγως των αποτελεσμάτων που θα επιφέρει το παρόν «στοπ».
Αντίστοιχα μέτρα ισχύουν και στην Ελλάδα (άλλο που δεν τηρούνται) για την κυκλοφορία των Euro 4 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, στον «χορό» έχουν ήδη μπει το Παρίσι και η Μαδρίτη, ενώ ο δήμαρχος της Κοπεγχάγης παρουσιάζεται ακόμα πιο απόλυτος καθώς προτίθεται να απαγορεύσει όλα τα πετρελαιοκίνητα (και τα Euro 6) από τους δρόμους της δανέζικης πρωτεύουσας μέχρι τα τέλη του 2019.