Μια ματιά στις γκάμες των αυτοκινητοβιομηχανιών, ακόμα και των premium ή κατασκευαστών supercars, φανερώνει ένα δύσκολο παρόν κι ένα ακόμα πιο ζοφερό μέλλον για τα ατμοσφαιρικά μοτέρ. Η Ferrari, για παράδειγμα, πλέον έχει μείνει μόνο με την 812 Superfast, ενώ η Lamborghini παραμένει ο πιο πιστός θεματοφύλακας καθώς, πλην Urus, όλες οι εκδόσεις Huracan και Aventador δεν κάνουν χρήση υπερτροφοδότη. Η Porsche είναι ο έτερος πυλώνας.
Δείτε ακόμα: Η Porsche κερδίζει 30 άλογα με 3D εκτυπωμένα έμβολα!
Παρά το γεγονός ότι οι απλές Boxster/Cayman 718 και η 911 Carrera είναι πια τουρμπάτες, υπάρχουν μοντέλα από το Τσουφενχάουζεν να σηκώνουν την τρίχα στο άκουσμα του ατμοσφαιρικού ουρλιαχτού. Οι 991 GT3/GT3 RS στροφάρουν στις 9.000 σ.α.λ. και αποδίδουν 500 και 520 ίππους από 4 λίτρα, οι Boxster/Cayman GTS αποδίδουν 400 από επίσης 4 λίτρα, ενώ οι 718 Spyder και Cayman GT4 ανεβαίνουν στα 420 και 425 άλογα, πάντα από το ίδιο μοτέρ. Η Porsche, δηλαδή, κάνει ό,τι μπορεί για να διατηρήσει ζωντανή την ατμόσφαιρα. Και έπεται συνέχεια…
Δείτε ακόμα: «Κραυγές» της νέας Porsche 911 GT3 στο ‘Ring (+video)
Μια ματιά κι ένα άκουσμα στα περάσματα της επερχόμενης 992 GT3 στη Μόντσα, αρκούν για να πειστεί κι ο πλέον δύσπιστος. Για πιο επίσημα, οι δηλώσεις του επικεφαλής εξέλιξης των 911 και 718, Frank-Steffen Walliser, στο βρετανικό Autocar: «Θέλουμε να κάνουμε τα πάντα για να διατηρήσουμε τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες στην γκάμα μας. Αναγκαστήκαμε να μετατρέψουμε την 911 σε τούρμπο, λόγω ρύπων, όμως αυτό δεν σημαίνει πως στο μέλλον αποκλείεται να επιστρέψει σε ατμοσφαιρική μορφή». Η λύση;
Σύμφωνα με τον Γερμανό, τα υβριδικά σύνολα: «Η ροπή του ηλεκτροκινητήρα χαμηλά θα μπορούσε να συνδυαστεί αποτελεσματικά με ένα ατμοσφαιρικό θερμικό σύνολο, επιτρέποντας του να στροφάρει ψηλά. Αυτή είναι μια λύση για τη σωτηρία των ατμοσφαιρικών κινητήρων». Ατμοσφαιρικό υβριδικό, για να πάρουμε μια πολύ γερή δόση κουράγιου, η Porsche έχει ήδη παρουσιάσει. Και ήταν η απίστευτη 918 Spyder. Η τεχνογνωσία, δηλαδή, υπάρχει. Το ίδιο και η τεχνολογία. Το ζήτημα αφορά την ενσωμάτωσή τους σε μοντέλα χαμηλότερου κόστους.
Διαβάστε επίσης: Porsche: «Ήρθε το τέλος του downsizing»
Οι Γερμανοί πάντως, φαίνεται πως ακολουθούν με τα ηλεκτρικά και τούρμπο την τακτική Cayenne. Όταν παρουσίασαν το πρώτο SUV της ιστορίας τους, το έκαναν για να τραβήξει το κάρο των πωλήσεων και να επιτρέψει την εξέλιξη μοντέλων σαν την 918 Spyder, την 911 κλπ. Η Cayenne, μαζί με την ηλεκτρική Taycan και την Macan, που επίσης θα αλλάξει σε αμιγώς ηλεκτρική στην 2η γενιά, μπορούν κάλλιστα να τραβήξουν τα περιβαλλοντικά «πυρά» και να αφήσουν τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες -έστω, με συνδρομή ρεύματος- στην ησυχία τους…