Οι δρόμοι της Porsche με της Tata σπανιότατα διασταυρώνονται. Οι εμπορικοί προσανατολισμοί απέχουν σύμπαντα, τα target group το ίδιο, για ποιότητα/τεχνολογία/επιδόσεις αυτοκινήτων δεν τίθεται λόγος. Κι όμως, οι Ινδοί όχι μόνο βρέθηκαν στην ίδια πορεία με τους Γερμανούς, αλλά τους κέρασαν ένα μεγαλοπρεπέστατο «όχι»!
Σημείο τριβής μεταξύ των δυο εταιριών στάθηκε η 911 Dakar, την οποία αρχικά η Porsche ήθελε να βαφτίσει «911 Safari». Όπως με κάθε όνομα, όμως, το Τσουφενχάουζεν έπρεπε να ψάξει τα πνευματικά δικαιώματα πριν. Το copyright του «Safari», λοιπόν, ανήκει στην Tata Motors και ένα μικρομεσαίο SUV που διαθέτει στη γκάμα της, από το 1998. Η δεύτερη γενιά παρουσιάστηκε το 2021, εντελώς διαφορετική σχεδιαστικά, υπερσύγχρονη και με 2.0λιτρο τετρακύλινδρο τούρμπο 170 ίππων στο μηχανοστάσιο.
Για να ονομαστεί αναλόγως η χωμάτινη 911, το Τσουφενχάουζεν έπρεπε να ζητήσει άδεια από το Δελχί. Ενδεχομένως, να πληρώσει κιόλας. Όπως αποκαλύπτει ο επικεφαλής του προγράμματος, Thomas Krickelberg, η διάθεση της Porsche έφτασε μόνο μέχρι το σημείο της άδειας: «Μιλήσαμε μαζί τους, αλλά δεν μας έδωσαν την άδεια. Αυτή ήταν η πρώτη μας επιλογή, οπότε αλλάξαμε σε Dakar». Ούτε αυτή η ονομασία, όμως, ήταν ελεύθερη.
Οι οργανωτές του ομώνυμου θρυλικού αγώνα έχουν όλα τα δικαιώματα του ονόματος, για τα οποία η Porsche κατέβαλλε ένα αδιευκρίνιστου ύψους ποσό. Ούτως ή άλλως, το όνομα «911 Dakar» είναι σαφώς πιο ταιριαστό για το μοντέλο, αφού πράγματι απορρέει από τα κατορθώματα της γερμανικής φίρμας στο Ντακάρ. Η Porsche θα κατασκευάσει 2.500 911 Dakar, όμως έχει ήδη δεσμευτεί πως αν το project αποδειχτεί επιτυχημένο εμπορικά, τότε θα λανσάρει και άλλα μοντέλα υπό τη σημαία «Dakar». Macan και Cayenne φαντάζουν ιδανικές υποψήφιες, οπότε έχουμε ακόμα να δούμε αρκετά από την Porsche και το Ντακάρ.