H Lotus έχει προ πολλού ανακοινώσει την πλήρη στροφή της στην ηλεκτροκίνηση, με πρώτο δείγμα την Evija των 2.000 ίππων. Elise, Exige και Evora δεν διατίθενται από το 2021, αφήνοντας στην Emira το τεράστιο βάρος μιας βενζινοκίνητης παράδοσης 76 ετών. Ο πιο φρέσκος «λωτός», πάντως, όχι μόνο δεν πτοείται, αλλά επαναφέρει τα 2.0λιτρα μοτέρ!
Κινητήρα με χωρητικότητα 2 λίτρων έχουμε να δούμε από το Hethel εδώ και 26 χρόνια, από την εποχή της Esprit GT3. Tότε, ένας υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος 1.973 κ.εκ. απέδιδε 240 ίππους στις 6.250 σ.α.λ. και 293 Nm στις 3.750 σ.α.λ., επιταχύνοντας το κεντρομήχανο sportscar στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 5,2 δλ. και μέχρι τα 263 χλμ./ώρα. Οι Exige και Elise ήταν οι μόνες που χρησιμοποίησαν τετρακύλινδρα μοτέρ έκτοτε, αλλά στα 1.8 λίτρα. Η Emira έρχεται να επαναφέρει τους 2.0λιτρους τούρμπο, για χάρη της βασικής της έκδοσης, χρησιμοποιώντας την τεχνογνωσία της Mercedes.
Μέχρι πρότινος, η βενζινοκίνητη επιζήσασα με σήμα το έκκεντρο διατίθετο μόνο με τον -γνώριμο από την Evora και ειδικές εκδόσεις Elise/Exige- κομπρεσοράτο 3.5 V6 της Toyota, στα 400 άλογα και 430 Nm ροπής. Από εδώ και πέρα, όμως, (αρχής γενομένης από το προσεχές Goodwood Festival of Speed) θα προστεθεί η πιο προσιτή εκδοχή του μοντέλου, που θα φέρει τον εξαιρετικό M260 των Mercedes-AMG A 45/GLA 45/CLA 45! Για την περίπτωση της Emira η απόδοση μειώνεται ελαφρώς, από τα 381 άλογα/480 Nm στους 365 ίππους/430 Nm, και τροφοδοτεί αποκλειστικά τους πίσω τροχούς (όλες οι 35άρες και 45άρες AMG τετρακίνητες).
Προκειμένου να πάρει θέση στο κέντρο της Emira, απαιτούνται εκτεταμένες μετατροπές. Καταρχάς, οι μηχανικοί της Lotus πρέπει να τον γυρίσουν κατά το διαμήκη άξονα και να τον συνδυάσουν με νέο λογισμικό στο 8άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση ανακοινώνονται στα 4,3 δλ. και η τελική αγγίζει τα 290 χλμ./ώρα, ισοφαρίζοντας τις επιδόσεις της «μεγάλης» V6 (με το 6άρι χειροκίνητο, με το αυτόματο η V6 είναι 0,1 δλ. ταχύτερη). Συνεπώς, μόνο βασική δεν είναι η 2.0λιτρη από πλευράς γκαζιού. Εκτός αυτού, το μικρότερο βάρος (-12 κιλά, 1.446 στο σύνολο) εγγυάται ακόμα καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά στις στροφές. Οπότε, εκτός από πιο προσιτή (από 81.495 λίρες/94.987 ευρώ στην Αγγλία, από 95.995 ευρώ στη Γερμανία), η Emira 2.0 Turbo δεν αποκλείεται να είναι και πιο «ερωτεύσιμη» οδηγικά!