Η Kia Europe επιβεβαίωσε τα σχέδιά της για την επαναχρησιμοποίηση μπαταριών από ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μπαταρίας «Second Life» ως μέρος της παγκόσμιας στρατηγικής στο πλαίσιο της βιωσιμότητας. Για το σκοπό αυτό, η αυτοκινητοβιομηχανία συνεργάζεται με την encore, μια start-up εταιρία της Deutsche Bahn, η οποία παραλαμβάνει τις μπαταρίες EV από όλη την Ευρώπη για την κατασκευή και διανομή συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μπαταριών δεύτερης ζωής. Οι μπαταρίες EV αποσυναρμολογούνται και υποβάλλονται σε λεπτομερείς διαγνωστικούς ελέγχους ώστε στη συνέχεια να χρησιμοποιηθούν είτε για νέα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μπαταρίας είτε για να ανακυκλωθούν, ανάλογα με την ωφέλιμη χωρητικότητά τους.
Ξεκίνησε το πρώτο πρωτότυπο project
Η Kia Europe και η encore | DB αποκάλυψαν από κοινού το πρώτο τους σύστημα αποθήκευσης ενέργειας μπαταρίας στην Πανεπιστημιούπολη EUREF στο Βερολίνο το οποίο λειτουργεί ως μέρος του Micro Smart Grid, ενός ηλεκτρικού δικτύου όπου διαφορετικές πηγές ενέργειας, καταναλωτές και συστήματα αποθήκευσης συνδέονται έξυπνα. Στόχος είναι να μειωθεί η εξάρτηση από το δίκτυο μέσω προβλέψιμων ροών ενέργειας και να αυξηθεί το μερίδιο της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε ολόκληρη την Πανεπιστημιούπολη.
Η διαδικασία
Για να δημιουργηθεί το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας μπαταρίας, η encore| DB συλλέγει, αποσυναρμολογεί, αναλύει και στη συνέχεια επαναχρησιμοποιεί ή ανακυκλώνει τις μπαταρίες των EVs. Για το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας μπαταριών στο EUREF-Campus, οι χρησιμοποιημένες μπαταρίες του Kia Soul EV συλλέχθηκαν από τους αντιπροσώπους της Kia και μεταφέρθηκαν στον συνεργάτη αποσυναρμολόγησης DellCon μέσω του εκτεταμένου δικτύου εφοδιαστικής της Deutsche Bahn για τη διασφάλιση βιώσιμων και ασφαλών μεταφορών. Στη συνέχεια, οι συσκευασίες αποσυναρμολογήθηκαν για τις διαγνωστικές δοκιμές τελευταίας τεχνολογίας και την αξιολόγηση της κατάστασης της υγείας της μπαταρίας.
Η μονάδα στο EUREF – Campus αποτελείται από συνολικά 24 μονάδες μπαταριών διατεταγμένες σε τρία ράφια. Κάθε μονάδα αποτελείται από 14 διπλά κελιά. Ένα σύστημα διαχείρισης μπαταριών (BMS) που αναπτύχθηκε από την STABL αντισταθμίζει τις διαφορετικές καταστάσεις υγείας μεταξύ των μονάδων μπαταρίας εκτελώντας όπου χρειάζεται παθητική ή ενεργητική εξισορρόπηση τάσης. Η πρωτότυπη μονάδα θα παρέχει 72 kWh ωφέλιμης ισχύος για την υποστήριξη και την αποθήκευση ηλιακής ενέργειας για μελλοντική χρήση, καθώς και άλλων εφαρμογών στο EUREF – Campus.