Η Honda, μεταξύ της προετοιμασίας νέων αυτοκινήτων και της επέκτασης της γκάμας της στις παγκόσμιες αγορές, αφιέρωσε χρόνο για να εξελίξει το εντελώς νέο Civic Type R-GT. Το μοντέλο αντικαθιστά το NSX-GT στην κατηγορία GT500 της σειράς Super GT και θα είναι έτοιμο να κατακτήσει τις κορυφές για τη σεζόν του 2024.
Το νέο Civic Type R-GT εξελίσσεται από τη Honda Racing Corporation (HRC) και παρά το γεγονός ότι μοιράζεται το όνομά του με το πολυπόθητο hot hatch, δε μοιάζει μαζί του σε σχεδόν τίποτα άλλο. Έχει αλλάξει τελείως το αμάξωμα για βελτίωση της αεροδυναμικής, με ειδικά σχεδιασμένα εμπρός και πίσω τμήματα, πολύ φαρδύτερα φτερά και μια τεράστια πίσω αεροτομή. Το πρωτότυπο που παρουσιάστηκε από την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία έχει σκουρόχρωμη απόχρωση, ενώ πολλά αυτοκόλλητα κοσμούν το σώμα του. Επίσης, πατάει σε ειδικούς τροχούς ντυμένους με αγωνιστικά σλικ ελαστικά.
Η ισχύς προέρχεται από έναν υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα 2.0 λίτρων με άμεσο ψεκασμό, ο οποίος αναπτύχθηκε και βελτιώθηκε μέσω των αγώνων. Οι αποδόσεις του παραμένουν άγνωστες, αν και θα είναι συμβατές με τους κανονισμούς των αγώνων της κατηγορίας GT500. Θυμίζουμε πως το αμερικανικών προδιαγραφών νέο Honda Civic Type R διαθέτει 2λιτρο κινητήρα ισχύος 315 ίππων και 420 Nm ροπής. Το ευρωπαϊκό είναι ισχυρότερο με 329 ίππους και την ίδια ροπή, 0-100 χλμ./ώρα σε 5,4 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 275 χλμ./ώρα. Σε κάθε περίπτωση η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργείας Rev Matching (κρατάει ψηλά τις στροφές του κινητήρα στο κατέβασμα) για γρηγορότερη απόκριση.
To κατά τα φαινόμενα πισωκίνητο νέο Civic Type R-GT Racer θα έχει την ευκαιρία να λάμψει στις 25 και 26 Ιουλίου 2023, καθώς θα λάβει μέρος στις δοκιμές που θα πραγματοποιηθούν στο Okayama International Circuit της Ιαπωνίας. Ο στόχος των μηχανικών της Honda είναι να έχουν έτοιμο το αυτοκίνητο, το οποίο περιγράφεται ως «μια αποκλειστική μηχανή αγώνων» για τη σεζόν του 2024.