Λέμε και ακούμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα πως τα σεντάν βαίνουν προς το τέλος της καριέρας τους. Συνθήκη, ωστόσο, που αφορά τις γνωστές αγορές, ιδίως αυτές των Ευρώπης και Αμερικής. Σε άλλα τμήματα ετούτου εδώ του πλανήτη, όμως, οι άλλοτε κοσμοαγάπητες «κούρσες» δεν καταλαβαίνουν από ανόδους crossover, SUV και ηλεκτρικών.
Στο Ιράν, ας πούμε, τα σεντάν βιώνουν εδώ και χρόνια δόξες. Το πιο επιτυχημένο μοντέλο της αγοράς είναι τετράθυρο, πουλάει πάνω από 180.000 κομμάτια ετησίως, πρόκειται για το πιο επιτυχημένο σεντάν στον κόσμο αυτή τη στιγμή και κάνει «με τα κρεμμυδάκια» τον ανταγωνισμό, που εκφράζεται κυρίως μέσα από τα Dacia Logan και Lada Granta. Το ακόμα πιο εντυπωσιακό, όμως, είναι πως στην ουσία πρόκειται για τέως γαλλικό best seller, που έχει πάψει να πωλείται στην Ευρώπη από το 2012! Μιλάμε φυσικά για το Peugeot 206, που αποτελεί τη βάση για το IKCO Runna. Ο ηγέτης της ιρανικής αγοράς πατάει στο 206+ Sedan, κυκλοφορεί από το 2012 και φέρει σημαντικές αλλαγές στο αμάξωμα (φανάρια, προφυλακτήρας, σήματα) και το εσωτερικό.
Το μήκος του φτάνει τα 4.292 χλστ., το πλάτος τα 1.684 χλστ., το ύψος τα 1.453 χλστ., το μεταξόνιο τα 2.445 χλστ. και προσφέρει 400 λίτρα χώρου αποσκευών. Κάτω από το καπό συναντάμε τον 1.600άρη TU5JP4, των 105 ίππων στις 5.800 σ.α.λ. και 142 Nm στις 4.000 σ.α.λ., συνδυαζόμενο με 5άρι χειροκίνητο ή 4άρι αυτόματο κιβώτιο. Στην πρώτη περίπτωση, που είναι η ταχύτερη, τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 11,2 δλ. και η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 185 χλμ./ώρα, με τη μέση κατανάλωση να φτάνει στα 8,1 λίτρα/100 χλμ.
Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει δυο αερόσακους, ABS + EBD, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και air condition, με την τιμή του Runna να ξεκινά από τις 293.975 ριάλ, που μας κάνουν 5.919 ευρώ.