Φέτος συμπληρώνονται 90 χρόνια από την πρώτη φορά, που έκανε την εμφάνισή του το Citroen 7. Ή όπως έμεινε στην Ιστορία, το Traction Avant. Μια δημιουργία-μνημείο της αυτοκίνησης, που άλλαξε τον κατασκευαστικό ρου και έδειξε το μέλλον στα τετράτροχα. Δίχως κανένα ίχνος υπερβολής, ο ορισμός του αυτοκινήτου σήμερα οφείλει σε τεράστιο βαθμό το πώς είναι, στην 90χρονη προθήκη καινοτομίας και ευρηματικότητας των Γάλλων.
Όταν αποφασίστηκε στις αρχές του 1933 να αντικατασταθούν τα Citroën 8, 10 και 15, τα οποία είχαν παρουσιαστεί τον Οκτώβριο του 1932, ο André Citroën θέλησε να πετύχει ένα μεγάλο πλήγμα και να αιφνιδιάσει όλο τον ανταγωνισμό λανσάροντας ένα εντελώς επαναστατικό αυτοκίνητο. Στόχος του ήταν να βρεθεί μπροστά από τις εξελίξεις, προκειμένου για να προστατευτεί από τις επιπτώσεις της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης στις αρχές της δεκαετίας του 1930, που είχαν αρχίσει να πλήττουν την Ευρώπη. Για να το καταφέρει, ωστόσο, χρειαζόταν ένα αξιόλογο αυτοκίνητο, μπροστά από την εποχή του. Και αυτό ακριβώς παρουσίασε, δυο χρόνια αργότερα.
Το Citroen 7 έκανε πρεμιέρα τον Απρίλη του 1934, στο Παρίσι, κουβαλώντας μια σειρά χαρακτηριστικών που «χάζευαν» τους πάντες. Καταρχάς είχε την κίνηση στους εμπρός τροχούς και ανεξάρτητη ανάρτηση παντού – αμφότερα πρωτιές της Auto Union μεν, για πρώτη φορά σε μαζική παραγωγή δε. Μετά ήταν το μονοκόκ αμάξωμα και το αυτοφερόμενο πλαίσιο, που μείωναν δραματικά το βάρος και την κατανομή των μαζών. Συνεχίζουμε με τον κινητήρα και την αφαιρούμενη κεφαλή, που έκανε παιχνιδάκι (με τα δεδομένα της εποχής) τη συντήρηση, τις ράβδους στρέψης και τα ψαλίδια στην ανάρτηση, τα υδραυλικά φρένα, την κρεμαγέρα με κορώνα-πινιόν (από το 1936), η ενιαία τοποθέτηση κινητήρα-κιβωτίου που άφηνε χώρο στην καμπίνα, η αεροδυναμική σιλουέτα.
Συνολικά το Traction Avant έφερε 100 καινοτομίες στην καθημερινότητα των μετακινήσεων, αποτελώντας τον θεμέλιο λίθο αυτού που σήμερα γνωρίζουμε ως «σύγχρονο αυτοκίνητο»! Είναι χαρακτηριστικό πως στην έκδοση 7B, με έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1.529 κ.εκ. να παράγει 35 ίππους, μπορούσε να φτάσει μέχρι τα 100 χλμ./ώρα και να καταναλώνει μόλις 10 λίτρα/100 χλμ. – αδιανόητα νούμερα για mainstream αυτοκίνητο της εποχής. Η κορυφαία έκδοση δε, με έναν εξακύλινδρο εν σειρά 2.867 κ.εκ. και 77 ίππων, έφτανε μέχρι τα 130 χλμ./ώρα. Δυναμική που επέτρεψε στο Traction Avant να διαπρέψει και στους αγώνες, εμπνέοντας τα σχέδια θρυλικών μηχανικών όπως των John Cooper και Jack Brabham.
Το 1934, οι François Lecot και Maurice Penaud έκαναν επίδειξη αξιοπιστίας, πραγματοποιώντας τον Γύρο Γαλλίας και Βελγίου των 5.007 χιλιομέτρων σε 77 ώρες και αργότερα τη διαδρομή Παρίσι-Μόσχα-Παρίσι των 3.200 χλμ., σε μόλις 8 μέρες.. Από τις 22 Ιουλίου 1935 έως τις 26 Ιουλίου 1936, υπό τον έλεγχο του Automobile Club de France, ο Lecot έφυγε μόνος του και πραγματοποίησε ταξίδι 400.000 χιλιομέτρων, κυρίως μεταξύ Παρισιού και Μόντε Κάρλο, γράφοντας κατά μέσο όρο 1.000 χιλιόμετρα την ημέρα!
Το Traction Avant κυκλοφόρησε σε αμέτρητες εκδόσεις και τύπους αμαξωμάτων, περιλαμβανομένων επαγγελματικών van και μικρών λεωφορείων 8θέσιας, 9θέσιας ή 10θέσιας διάταξης. Επί της ουσίας δεν ήταν απλά μια γκάμα, αλλά μια αυτοκινητοβιομηχανία μόνο του. Κάπως έτσι έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1957 -προλαβαίνοντας να φορέσει και την υδραυλική ανάρτηση του DS- έπειτα από 760.000 μονάδες και μια ανυπέρβλητη κληρονομιά, που θα αντηχεί εις τους αιώνας των αυτοκινητικών αιώνων.