Μια χρόνια απαίτηση των απανταχού οικολόγων, αλλά και της αυτοκινητοβιομηχανίας, βρίσκεται προ των πυλών της υλοποίησης από την Κομισιόν, καθώς οι εκπομπές ρύπων των φορτηγών μπαίνουν στο μικροσκόπιο του περιβαλλοντικής προστασίας.
Δείτε ακόμα: Πόσο επηρεάζει το φίλτρο αέρα την απόδοση του κινητήρα;
Μέχρι πρότινος είχαμε συνηθίσει την Ε.Ε. να «σημαδεύει» επί μονίμου βάσεως τα αυτοκίνητα, θεσπίζοντας ολοένα και αυστηρότερες νόρμες ρύπων. Η συντριπτική πλειοψηφία της αυτοκίνησης παραπονιόταν για την άδικη αντιμετώπιση και το γεγονός πως τα βαρέα οχήματα, παρότι επιβαρύνουν πολύ περισσότερο την ατμόσφαιρα, ήταν στο απυρόβλητο, με τα αυτοκίνητα να συγκεντρώνουν το σύνολο των νομοθετικών ρύπων. Πλέον η Κομισιόν καταπιάνεται με τα φορτηγά και επιβάλλει μείωση 30% στις εκπομπές CO2 για τα νέα φορτηγά μέχρι το 2030.
Σύμφωνα με το Reuters, o αρχικός στόχος ορίζει μείωση 15% μέχρι το 2025 με παράλληλη χορήγηση κινήτρων στους κατασκευαστές για συμμόρφωση. Το 30% έχει «κλειδώσει» προς το παρόν, αλλά προβλέπεται επαναξιολόγηση το 2022. Κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να κυμανθεί και υψηλότερα, πέρα από το -ευχάριστο για τους κατασκευαστές- σενάριο του χαμηλώματος στον πήχη. Είναι χαρακτηριστικό πως μέχρι σήμερα, η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν είχε επιβάλλει τον παραμικρό περιορισμό στις εκπομπές CO2 στα βαρέα οχήματα, παρά το «κυνηγητό» που έχει ρίξει στα αυτοκίνητα με τις νόρμες Euro6, την μέθοδο WLTP και την επερχόμενη EVAP.
Διαβάστε επίσης: Ρυπογόνα και επικίνδυνα τα λεωφορεία της Αθήνας
Αξίζει να σημειωθεί πως, παρότι τα φορτηγά αντιστοιχούν στο 5% της κυκλοφορίας στους δρόμους, εκπέμπουν παραπάνω από το 22% των συνολικών ρύπων που προέρχονται από τον τομέα των μεταφορών και των μετακινήσεων.