Μέχρι το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης και την εκτίναξη στην τιμή της βενζίνης, πετύχαινες -τουλάχιστον- ένα Mazda RX-8 σε κάθε γειτονιά. Ο αντικαταστάτης του RX-7 αποτέλεσε γιγαντιαία επιτυχία για την ιαπωνική φίρμα, κοντράροντας σε καθαρά νούμερα πωλήσεων τα 3 και 6, αλλά και ανταγωνιστικά mainstream μοντέλα!
Διαβάστε επίσης: Πόσα άλογα έχει χάσει ένα Mazda RX-8 13 ετών;
Βέβαια, δεν ήταν η πρώτη φορά που ένα σπορ Mazda κέρδιζε το αγοραστικό κοινό. Το ίδιο έκανε το πρώτο MX-5, που αναστήλωσε ουσιαστικά ολόκληρη την κατηγορία των roadsters. Αλλά η επιτυχία του στη χώρα μας, ήταν κάτι πρωτόγνωρο για σπορ αυτοκίνητο. Οι λόγοι; Εντυπωσιακή εμφάνιση με πρωταγωνίστριες τις αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες, συνδυασμός δυναμικών χαρακτηριστικών και άνεσης, άψογα ζυγισμένο πλαίσιο (50-50 κατανομή βάρους), χώροι για τέσσερις και αξιοπρεπές πορτμπαγκάζ (τηρουμένων των αναλογιών πάντα), επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 6,5 δλ. και τελική 240 χλμ./ώρα) και το «ΥΠΕΡΑΤΟΥ» για την Ελλάδα: κινητήρας 1.308 κυβικών εκατοστών!
Ο Wankel άπλωσε τη μαγεία του πάνω στο φορολογικό καθεστώς της «Ψωροκώσταινας», σε συνδυασμό με την επιθετική τιμολογιακή πολιτική της κεντρικής αντιπροσωπείας, και κατέστησε το καλύτερο sportscar της εποχής ως ευκαιρία! Με αρχική τιμή κάτω από τις 30.000 ευρώ, το RX-8 έγινε συνώνυμο του «ζεστού ψωμιού» στα μέσα των 00’s. Μετά ήρθε το μικρότερο Challenge των 192 ίππων και 26.990 ευρώ, για να «πνίξει» τη Mazda στις παραγγελίες (28.990 ευρώ κόστιζε το 2004 που λανσαρίστηκε, στα 26.990 ευρώ είχε πέσει το 2006). Με περισσότερη ροπή (219 Nm αντί 209 Nm) και πιο χαμηλά αποδιδόμενη (στις 5.000 σ.α.λ. αντί 5.500 σ.α.λ.), αλλά και μικρές απώλειες σε θέμα επιδόσεων (0-100 χλμ./ώρα σε 7,2 δλ., τελική 223 χλμ./ώρα, κόφτης στις 8.000 σ.α.λ. αντί 9.500 σ.α.λ., 5άρι αντί 6τάχυτου κιβωτίου), το «μικρό» RX-8 ήταν όχι μόνο πιο προσιτό, αλλά και πιο ολοκληρωμένο από το Cosmo.
Διαβάστε επίσης: Η απίστευτη τιμή των 8.990 ευρώ του Hyundai Accent
Δείτε ακόμα: Mazda RX-8 «ξυρίζει» BMW 328i (+video)
Αναμενόμενα οι δρόμοι κατακλύστηκαν από τις ιαχές του Renesis, με τους οδηγούς να απολαμβάνουν περιστροφική υστερία και μπλοκέ διαφορικό Torsen. Επειδή όμως όλα τα ωραία τελειώνουν με πόνο, η ραγδαία άνοδος στην τιμή των καυσίμων και οι ιδιαιτερότητες του Wankel σε χρήση και συντήρηση (τσεκάρισμα λαδιών σε κάθε γέμισμα όπως έγραφε το ταμπελάκι, συμπλήρωμα συχνά-πυκνά, ζέσταμα-κρύωμα του μοτέρ, ξερόγκαζο πριν το σβήσιμο, προτεινόμενη χρήση της «φαρμακερής» 100άρας βενζίνης κ.λπ.) γέμισαν αγγελίες και μάντρες μεταχειρισμένων ακόμα πιο γρήγορα. Δείτε τη διαφήμιση και δώστε βάση στην κάρτα που περνάει «σφαίρα», χαμηλά στην οθόνη. Ο ορισμός της σημασίας στα «ψιλά γράμματα» (σημειωτέον: τα νούμερα που αναφέρονται, σε ρεαλιστικές συνθήκες δεν τα έβλεπες ούτε σβηστός). Η Mazda ανέφερε μεικτή κατανάλωση 11,2 λτ./100 χλμ., όταν στην πραγματικότητα ήταν τουλάχιστον 14 λτ./100 χλμ.
Δείτε ακόμα: Πόσα χιλιόμετρα βγάζει το Mazda RX-8 με 1 γέμισμα;