Τα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου έχουν δεχτεί μεγάλη επίθεση τα τελευταία χρόνια και δεν είναι λίγες ο εταιρείες που έχουν καταργήσει ντίζελ ή στο μέλλον δεν θα έχουν κανένα μοτέρ πετρελαίου στην γκάμα τους.
Δείτε ακόμη: «Τρένο» το VW T-Cross στο τεστ αποφυγής ταράνδου (+video)
Ένας από τους βασικούς λόγους είναι το μεγάλο κόστος εξέλιξης πιο καθαρών κινητήρων ντίζελ και το πιο ακριβό κόστος παραγωγής τους σε σχέση με τους βενζίνης, το οποίο μετακυλά στην τιμή του αυτοκινήτου. Ωστόσο, μεγάλοι κατασκευαστές όπως είναι η Volkswagen, η BMW, η Mercedes, η Kia, η Hyundai, η Renault κ.λπ. παρουσιάζουν νέα μοτέρ ή αναβαθμίζουν τα υπάρχοντα και θα συνεχίσουν να έχουν τέτοιους κινητήρες στο μέλλον. Άλλωστε σε τεράστιες αγορές, όπως είναι αυτή της Γερμανίας, η ζήτηση για τα ντίζελ αυτοκίνητα παρουσιάζει άνοδο.
Σύμφωνα με τον Sebastian Willmann, Επικεφαλής ανάπτυξης των TDI κινητήρων, οι ντίζελ παραμένουν η πιο κατάλληλη επιλογή για όσους κάνουν πολλές εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα ετησίως.
Δείτε ακόμη: Η VW ψάχνει για ταλέντα
«Το Diesel ήταν πάντα πολύ οικονομικό και τώρα είναι απόλυτα καθαρό. Τα οχήματα με την τελευταία τεχνολογία εκπομπών ρύπων, όπως είναι οι υπάρχοντες κινητήρες πετρελαίου μας, εκπέμπουν μόνο πολύ χαμηλές εκπομπές οξειδίων του αζώτου. Τα μοντέλα μας βρίσκονται στο επίπεδο των καλύτερων ανταγωνιστών. Ειδικά στα βαρύτερα οχήματα, όπου απαιτούνται μεγάλες αποστάσεις και πολύ ροπή και ενδεχομένως ακόμη και ρυμουλκούμενο, το πετρέλαιο εξακολουθεί να είναι το πιο αποδοτικό σήμερα», ανέφερε.
Πρόσφατα η VW λανσάρισε το νέο 2.0 TDI EA288 Evo των 200 ίππων, ο οποίος είναι σύμφωνος με τα αυστηρά στάνταρ Euro 6d-Temp, ενώ η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί κατά 0,4 λτ./100 χλμ. και 10 γρ./χλμ. αντίστοιχα.
«Για τα επιβατικά αυτοκίνητα, η Volkswagen εισάγει για πρώτη φορά το διπλό σύστημα SCR. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει πιο ακριβή δοσολογία και έλεγχο του διαλύματος ουρίας AdBlue. Σε σύγκριση με την προηγούμενη μονάδα με ένα ενιαίο σύστημα SCR, μειώνονται οι εκπομπές NOx καθώς και η κατανάλωση AdBlue. Ωστόσο, ο κινητήρας μας είναι κάτω από τα 80 χιλιοστόγραμμα NOx ανά χιλιόμετρο, το οποίο είναι το όριο που καθορίζεται από το πρότυπο EU6 κατά τη διάρκεια των μετρήσεων RDE», δήλωσε ο Willmann.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή VW Golf 1.5 TSI EVO 130 PS DSG7
Άλλωστε όλοι γνωρίζουν ότι οι κινητήρες πετρελαίου είναι σημαντικά πιο οικονομικοί σε κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με τους σύγχρονους βενζίνης, ενώ διαθέτουν αυξημένη ισχύ και άφθονη ροπή.