Ο όμιλος Stellantis θα ξεκινήσει να κάνει δοκιμές σε πάρα πολλούς κινητήρες της βενζίνης και πετρελαίου, προκειμένου να διασφαλίσει ότι μπορούν στο μέλλον να λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα. Να σημειωθεί ότι η Stellantis έχει επιβεβαιώσει ότι θα πουλά μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη, μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας.
Το πρωτόκολλο των τεστ περιλαμβάνει μηχανικά σύνολα από το 2014 έως το 2029, τα οποία θα επιτρέψουν στους κατόχους των οχημάτων να κινούνται με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, δίχως να χρειάζεται να τους κάνουν κάποια αναβάθμιση ή να αντικαταστήσουν το αυτοκίνητό τους με ένα αμιγώς ηλεκτρικό. Μέσω αυτού του προγράμματος, η Stellantis θα μπορέσει να μειώσει τις εκπομπές ρύπων των 28 εκατομμυρίων αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης, που έχει κατασκευάσει στην Ευρώπη από το 2014. Η δέσμευση του Stellantis να χρησιμοποιεί καύσιμα για υπάρχοντα και επερχόμενα οχήματα εσωτερικής καύσης θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο μηδενισμό του άνθρακα έως το 2038.
Ο Carlos Tavares, Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis δήλωσε σχετικά: «Διπλασιάζουμε τον αγώνα μας κατά της υπερθέρμανσης του πλανήτη δοκιμάζοντας καύσιμο ουδέτερου άνθρακα ως συμπληρωματική λύση στην ολιστική μας προσέγγιση απαλλαγής από τον άνθρακα». Και συμπλήρωσε: Ενώ παραμένουμε σταθεροί στην εκτέλεση της επιθετικής μας στρατηγικής ηλεκτροκίνησης, πρέπει επίσης να βρούμε έξυπνες εναλλακτικές λύσεις για την αντιμετώπιση των εκπομπών CO2 για τα 1,3 δισεκατομμύρια υπάρχοντα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες. Εργαζόμενοι για να διασφαλίσουμε ότι οι κινητήρες Stellantis είναι φιλικοί προς τα eFuels, στοχεύουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας ένα άλλο εργαλείο για την καταπολέμηση της υπερθέρμανσης του πλανήτη και ένα που μπορεί να έχει σχεδόν άμεσο αντίκτυπο. Είναι επίσης μια άλλη ενέργεια που αναλαμβάνουμε, η οποία ευθυγραμμίζεται καλά με τη δέσμευσή μας να είμαστε ουδέτεροι από τον άνθρακα έως το 2038».
Αυτή η δήλωση από τη Stellantis έρχεται λίγο μετά την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Ένωσης ότι θα επιτρέψει την πώληση νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035, εφόσον λειτουργούν αποκλειστικά με συνθετικά καύσιμα.
Στο πλαίσιο των δοκιμών της, η Stellantis αναλύει τις εκπομπές καυσαερίων, την ισχύ του κινητήρα, την ικανότητα εκκίνησης, τη αξιοπιστία, την αραίωση λαδιού, τη δεξαμενή καυσίμου, τις γραμμές καυσίμου και τα φίλτρα των υφιστάμενων σειρών κινητήρων της.